• Thewedding

Mallorca alcudia på bröllopsresa ?

Nån som har varit på Mallorca och kan berätta hur det var där ? Tips på bra hotell som är nära till stränder , shopping, dans ?

• Svar på tråden Mallorca alcudia på bröllopsresa ?
  • WillesMama

Hej! Denna tråd puffar jag gärna=) Vi åker till Alcudia den 29 aug med Fritidsresor. Dock inte på bröllopsresa. Vi ska åka med vår lilla son o ha en mysig vecka tillsammans tänkte vi=) Hoppas du får många bra svar!

• Energy

Det är underbart...! Jag har bott och jobbat på Mallorca i Alcudia (Hamnen låg min lägenhet i) och för förälskade par och familjer är det underbart. Jag hävdar bestämt att paradiset måste ha sett ut så... *Nostalgisk* Iofs så har singlar välldigt roligt där, men det var ju inte det tråden handlar om. Hahaha. Shopping finns överallt, det beror på vad du är ute efter.. Marknaden i Gamla Alcudia är godis för dom som vill fynda.

Dans finns det också nästan överallt och shower. Ja det finns egentligen allt man vill ha. Att rida i bergen var en av de roligaste saker jag gjort!

• Thewedding

Energy:

Om man kollar på olika hotell så finns det hotell alla i Alcudia , att vissa har 6,5 km till centrum vissa har 3 km. Är Alcudia stort ?

Nåt hotell du tycker ligger bäst , närmast till shopping och den fina stranden ?

• Energy
    Thewedding skrev 2009-07-07 20:00:37 följande:
    Energy: Om man kollar på olika hotell så finns det hotell alla i Alcudia , att vissa har 6,5 km till centrum vissa har 3 km. Är Alcudia stort ?Nåt hotell du tycker ligger bäst , närmast till shopping och den fina stranden ?
    Bellvue (Eller hur det nu stavas). Det finns en jätte mysig restaurang där som heter Tivoli, dom har till och med en lekplats för barn med massa grejer. Hur kul som helst och utan väggar. Jag jobbade på den ett tag iofs så kanske inte den finns kvar. Men chansen är liten att den inte finns det.

Vings hotell är ju också mitt i smeten nära stranden och dom hotellen är bara så fina...

Alcudia är jätte stort och allt är egentligen centrum, men jag tror dom räknar hamnen som centrum där jag bodde. Nästan alla hotell ligger vid stranden för stranden tar aldrig slut.

Det finns dock vissa områden som ligger i utkanten av Alcudia och det kan kännas lite tråkigt att bo där eftersom det tar lång tid till allt annat. Min dåvarande pojkvän jobbade och bodde i utkanten och det kändes som en evighet att ta sig nånstans när jag var där.
  • Hofsan

Om man vill ha ungar som springer över en under hela semestern så är Alcudia toppen, annars inte.

• Energy

Jag hade sällan problem med ungar som sprang överallt när jag jobbade eller var ledig. Men ja det beror väll på vart barfamiljerna går, är ju inte som Magaluf eller Ibiza. *s*

• Hofsan

Ok för vi kunde inte sola i mer än max 5 min förrän det sprang ungar över en eller kastade sand i ansiktet på en. Man låg ju iofs som packade sillar på stranden så det var ju oundvikligt att INTE få någon springandes över en.
    Cala d´ or på Mallorca däremot kan jag rekommendera istället om man vill ha lite mer bröllopsmys. Lite annat än bara "krimskrams" shopping också.

• Thewedding

Energy:

Hotellet El lago ving hotell. Känner du till det ? Ligger det bra till eller ligger det hotellet i utkanten ?

• lingon82
    Hofsan skrev 2009-07-07 21:30:30 följande:
    Ok för vi kunde inte sola i mer än max 5 min förrän det sprang ungar över en eller kastade sand i ansiktet på en. Man låg ju iofs som packade sillar på stranden så det var ju oundvikligt att INTE få någon springandes över en.Cala d´ or på Mallorca däremot kan jag rekommendera istället om man vill ha lite mer bröllopsmys. Lite annat än bara "krimskrams" shopping också.
    Detta skulle kunna vara mina ord rakt av!
  • Snäckan4

Hej, jag tror jag bodde på det hotellet för 10 år sen ungefär! Det ligger väldigt nära stranden men man måste korsa en stor väg först men spanska bilar är väldigt bra på att stanna vid övergångsställen. Det ligger lite utanför Alcudia stad så vi fick åka taxi in på kvällarna. Hoppas nu det var samma hotell så jag inte vilseleder er!

• harthurs

Jag ALSKAR Alcudia!!! Min familj akte dit varje sommar nar jag var liten. Vi bodde pa Sunwings hotell precis pa stranden.
    Nufortiden ar det inte billigt att bo dar men det finns manga andra mysiga stallen! Helt underbar strand!!

• Energy
    Hofsan skrev 2009-07-07 21:30:30 följande:
    Ok för vi kunde inte sola i mer än max 5 min förrän det sprang ungar över en eller kastade sand i ansiktet på en. Man låg ju iofs som packade sillar på stranden så det var ju oundvikligt att INTE få någon springandes över en.
    Ja där har du så rätt stranden är verkligen överbefolkad av dom små. Så jag åkte till dom små "vikarna" utanför Alcudia och badade istället. Ibland tog vi kvällsdopp på stranden för den är verkligen så vacker när det inte kryllar av folk.
  • Energy
    Thewedding skrev 2009-07-07 21:31:26 följande:
    Energy:Hotellet El lago ving hotell. Känner du till det ? Ligger det bra till eller ligger det hotellet i utkanten ?
    El lago alcudia ligger i Bellvue området som jag skrev om. Inte långt från stranden alls! Är så himla fint inne på det området, jag brukade störa min syster som jobbade på en av dom restaurangerna (Har för mig att den hette Red Lion, men det minns syrran bättre än mig *s*) och det var inte hennes chef alltid så jätte glad över, ha ha ha.
  • jantingstrom

åker till Alcudia i juli med Fritidsresor till ett hotell som heter Cuidad BLanca, det är ett All Inclusive hotell, vartd där förrut och rt mycket nöjd med mat och arrangemang. Stranden börjar utanför hotellets murar så det är nära.. skal lman inte till centrum så är det kanske 1,5KM kom inte ihåg exakt men det var inte långt...

• Harrys

Har någon här varit i Alcudia, Mallorca?? Bott på Las Gaviotas??

Sök på denna länk där står det mycket om alcudia

• lipaj

vid hamnen en restaurang som heter bistro del mar, underbart

• CeciliaA

Mina föräldrar åker snart dit och till det hotellet..

Harrys skrev 2009-07-10 13:00:15 följande:
    Har någon här varit i Alcudia, Mallorca?? Bott på Las Gaviotas??Sök på denna länk där står det mycket om alcudia
  • LyckligTjej

Vill tipsa om detta hotell på Alcudia, toppenfint.
    Och om man vill så kan man välja till stor terass och få
    jacussi på altanen, perfekt på en bröllopsresa

www.ving.se/hotel/hotelMaster.aspx&regionid=-1&countryid=-1&areaid=-1&resortid=-1&hotelid=36144&itemId=36144&filterOnCategoryId=2

• Aeternum

Jag älskar Mallorca & Alcudia! Men som sagt, är man mer inne på en romantisk resa än att ha barn omkring sig så skulle nog jag också valt ett annat resmål på Mallorca. Vi var till Sunwing resort Alcudia i maj med familjen och har man barn med sig skulle jag varmt rekommendera er att bo där.

Annars är det fina stränder & go mat. I övrigt ungefär samma utbud som det är på de flesta semesterställen. Marknaden som någon tipsade om, ska vara bra. Själv har jag inte varit där på 10 år. Den här gången valde vi att göra saker enbart med barnen, och jag hade ingen lust att dra barnen dit då det kan vara ganska mkt folk.

Svar på tråden Mallorca alcudia på bröllopsresa ?