Kotten1981 skrev 2009-07-08 07:04:05 följande:
Jag vill helst inte att min sambo skall se mig innan vigseln..vill att vi skall "mötas" i kyrkan. Hur 17 gör man isåfall om fotografen brukar plåta bilderna innan vigseln, då sabbas ju hela "ses-i-kyrkan-prylen"?? Kan man fota efter krykan???
Jag vill precis som du ha ett "överraskningsmoment" i kyrkan och vill inte heller fotas innan. Dessutom är vigseln klockan 13 (15-tiden var upptagen, crap) så vi skulle få stressa alldeles för mycket om vi skulle fotas innan. Gästerna kommer iofs få vänta en stund på oss, men tjejerna som ska hjälpa till med serveringen på festen behöver ändå lite tid på sig att hinna ställa iordning snittar och bål samt förbereda brudskålen. Det är mina jobbarkompisar och de ville gärna vara med i kyrkan också.
Om du verkligen vill fotas efteråt kan du kanske prata med fotografen om det? Jag tror jag läst här på bt att någon fotograf tyckt att det är bäst att fota innan för att man då är så nysminkad/stylad och fräsch, vilket ju är ett bra argument (man vill ju vara bedårande skitsnygg på korten!). Spår av tårar och massa riskorn i håret är kanske inte det vackraste men man kan ju bättra på sminket/fixa till håret!