Inlägg från: Kjell Präst |Visa alla inlägg
  • Kjell Präst

Tantvarning 5

Panzerfaust skrev 2009-07-21 15:35:10 följande:
    Tja eller så är det precis det det är och jag är bara elefanten i proslinsaffären som alla känsliga stackare anmäler...
    Jag har i alla fall aldrig anmält dig... fast jag har förstås haft lust många gånger
    När det gäller Soldemors inlägg i prästtråden så blev jag förstås irriterad över att enkollega jag inte känner skriver att jag har hybris - men jag har just avslutat den diskussionen i prästtråden och har inte för avsikt att forstätta den här.
    Ha det bra, tanter
  • Kjell Präst

Om en icketant får komma in här ett slag så kan jag berätta att jag häromdagen fick höra, i en kommentar på en katolsk blogg, att "Tyvärr Kjell, Svenska kyrkan är ingen kyrka med präster och biskopar. Du är inte präst utan troende i ett trossamfund". Den gången blev jag faktiskt både ledsen och uppgiven. Attacken i prästtråden tog jag mycket lugnare. Har skrivit ett välbalanserat svar nu

• Kjell Präst
    passionsblomman skrev 2009-09-24 17:35:45 följande:
    Förresten Kjell så är du kanske mer tant än du tror, det har gällt de flesta här i tråden... Bara som ett exempel kan ju nämnas att håller man i styret med båda händerna när man cyklar, tycker att det är klädsammast om tjejer har trosor på sig på krogen och flitigt använder både kundkortet och bonuskuponger samt rabattkuponger på affären, ja då är det fet tantvarning. Och att handla så mycket på Gekås Ullared som du gör tror jag absolut är tantvarning också..
    Jag kommer ut ur garderoben! Jag är TANT!
  • Kjell Präst

Tant Kjell här! Fick en smärre chock när jag återkom från landet och gick in i prästtråden... 89 nya inlägg, de flesta av dem skrivna av en person som jag definitivt inte diskuterar med...

• Kjell Präst

Och så håller jag självklart med Frulle och Heloise och Fjällbruttan och till och med Panzerfaust

• Kjell Präst
    Fjosok skrev 2009-09-29 16:32:37 följande:
    Gårdagen fick mig denna gång på allvar att fundera på om jag ska fortsätta medverka i debatterna här.
    Du är inte ensam om det, jag har varit på väg att lägga av flera gånger de senaste dagarna
  • Kjell Präst
    Fjällbruttan skrev 2009-09-29 19:32:14 följande:

Snälla Kjell, gör inte det!Jag tycker att du gör ett fantastiskt jobb, du hjälpte ju mig med vigselpsalmer och dina förböner för min familj har ju funkat OM det är flera som lägger ner pga av de senaste dagarnas händelser så har ju "den andra sidan" vunnit. Låt den inte göra det! Det är ju en fis i rymden jämfört med allt bra!Skickar över styrkekramar till alla som behöver, finns en hög att ta av!
    Såna här inlägg gör det definitivt lättare att bli kvar
  • Kjell Präst
    Bobou skrev 2009-09-29 22:22:30 följande:
    Kjell Präst, nu ska jag säga en annan sak.Jag har tyvärr starka fördomar om religiösa människor, som bekräftas av bl.a. herr Oskuld-till-bröllopsnatten. Jag behöver också dig på forumet, inte för dina råd om vigselpsalmer, men för att du hjälper mig att bli en mindre fördomsfull människa, med ditt sätt att kombinera förnuft och tro. (PS. Utan att min inställning till religioner i sig påverkas...)
    Tack! Det är ett av skälen till att jag vill vara här, att visa att det finns olika typer av kristna.
  • Kjell Präst
    Sonja68 skrev 2009-09-30 08:28:23 följande:
    Godmorgon! Fjosok och Kjell, hoppas verkligen att ni bara har en formsvacka, för det vore synnerligen tråkigt om ni lämnade BT !
    Tack! För min del är det en formsvacka orsakad av yttre påverkan... så att säga... Men jag är på väg ur den nu, så jag stannar allt ett tag till.
Svar på tråden Tantvarning 5