• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Soldemor

Det finns några tanter som inte är spec förtjusta i kräftkladd, tar gärna all paj som blir över istället...

• Im yours

Jag kommer, jag kommer! Sanna mina ord, äntligen får jag lära mig den stora kräftätarkonsten. Någon sa nämligen, att det jag brukar lägga åt sidan på min tallrik. Oxå ÄR kräftor Och Singstar- sång, maken till partyupplägg har sällan skådats. Vem 17, sa att Mr. Bindefeldt var festernas mästare?

Lycka till med bebispysslet, blomman. Jag har slut på ursäkter, en lyckad kommentar.

Solde; Vad är det för skillnad mellan att vara präst, o att vara kyrkoherde. Kanske har jag missförstått, m tror att du nämnde nåt om det tidigare. Grattis till kattkidsen, o ha en fin semester!!

Tinkerbelle; Gosh, vad spännande det ska bli att följa er. Vi har pratat om att åka till Hong Kong i flera år. Ha det fantastiskt bra!!!!

Undrar hur Sonja har det i Russia föresten??

En härlig dag till alla!

• Heloise

Nu ska jag iväg och förbereda nästa fest, mormor fyller 80 imorron, och vi ska ha stor fest med massor med folk hemma hos oss. Sedan på söndag kommer holländarna och ska stanna en vecka.

Jag och min man var på trav igår med en av marsalkarna, det var midnattstrav och vi hade mat,vin och öl med oss. Jättekul! Tyvärr var vinet slut vid 7 loppet, orutinerat! Jag fick dricka öl på slutet*ryser*. Vart lite susig i kupan, gud vad skönt det är med semester!

Kram

• Troll1

Blomman: Zink ska din man (ok blivande) också äta nu. Peta i honom det + lite annat...

Mitt x är kräftfiskare så jag har ätit en del i mina da´r. Det ska vara havskräftor fiskade i Gôtet med omnejd. Sådeså!!
    Brukar köpa lite av honom varje år fortfarande, men nu är vi inte så såta vänner så jag får köpa dyyyrt istället. Gottaste är att koka själv.

• Soldemor

Im yours skrev 2009-07-31 10:04:27 följande:

Solde; Vad är det för skillnad mellan att vara präst, o att vara kyrkoherde. Kanske har jag missförstått, m tror att du nämnde nåt om
    Alla som är prästvigda enl Svenska kyrkans ordning är präster, men den präst som är chef för en församling (eller ibland flera) är kyrkoherde.
    Och jag lovar, på söndag sisådär kl 21 el liknande (om jag har tömt färdigt kontor inkl dator då), då är det SEMESTER!!
  • Fjällbruttan

Jahaja... kräftskiva i småland, SÅ UNDERBART
    Ska genast börja öva på Ken Lee... risken är väl bara att vår gamla undulat dör av förskräckelse

Blomman, Håller tummarna idag med
    Har lagt in en bild på min brudbukett om u vill se, så kaske du kan talt om vad de gröna gräsen och gröna blommorna heter?
    Det minns jag inte längre....

Äntligen löste sig ett mysterium för mig, jag hade glömt att Sonja var i Ryssland, har funderat så på om hon tar  ihjäl hantverkare....

Nu ska jag och leka med Saga hos lilla väninna Maja som är 2 år...
    Är så kl med namn som kommer igen, här i byn har vi:
    Olle, Vera, Selma,Aron, Alva, Maja, Saga, Anton...
    Låter som vi har pensionärsträff ibland    

• Troll1

Min pappa var först präst, sedan kyrkoherde och på 'slutet' främst sjukhuspräst.

• Soldemor
    Troll1 skrev 2009-07-31 10:24:04 följande:
    Min pappa var först präst, sedan kyrkoherde och på 'slutet' främst sjukhuspräst.
    I natt skall jag vara sjukhuspräst, har jour där ibland.
  • Troll1
    Soldemor skrev 2009-07-31 10:40:52 följande:
    I natt skall jag vara sjukhuspräst, har jour där ibland.
    Jag tror han trivdes bra med det. När han var kyrkoherde så hade han också telefonjour om ngn behövde honom. Även nattetid... Han fräste iväg i full fart mellan varven.
  • Soldemor
    Troll1 skrev 2009-07-31 13:05:15 följande:
    Jag tror han trivdes bra med det. När han var kyrkoherde så hade han också telefonjour om ngn behövde honom. Även nattetid... Han fräste iväg i full fart mellan varven.
    Jodå, det fräses här också ibland...känns ärligt talat nästan bäst när jag blir inringd, även om jag vet att det är något som
    med 99% säkerhet har med döden att göra, annars går jag bara hemma och väntar att telefonen skall ringa...
Svar på tråden Tantvarning 5