Tantvarning 5
Vad kul att du gör det Alvs!
Får jag bjuda på kaffe och en kaka?
Vad kul att du gör det Alvs!
Får jag bjuda på kaffe och en kaka?
Cantaton, duktiga du!!! Vilka resultat, det måste kännas jättebra!
Fjällbruttan, det är bra råd om att ta till att gå till soc/försäkringskassa mm, för det kan avskräcka rejält. Det är bra att dra in en tredjepart när det inte går att prata!
Jag vet inte hur det hade gått om jag och mitt ex hade fått barn tillsammans. Det han utsatte mig för då räckte gott och väl.
Det har verkligen satt sina spår, och jag kan vakna kallsvettig
än idag av mardrömmar om honom. Jag kommer nog aldrig helt och hållet slippa honom i mitt liv heller för han har dykt upp
i andra sammanhang när man minst annat det. Men nu längre är jag inte rädd.
Det här var för några år sedan. Jag sitter på pendeln och har halvslumrat till lite. Jag hör en röst som frågar efter min biljett, när jag öppnar ögonen. Vem tror ni står där? Jo mitt ex med ett flin på läpparna. Jag visste inte hur jag skulle bete mig. Jag kände nästan hur marken rämnade för fötterna. Blev helt skärrad och skakig efter. Han kunde naturligtvis inte göra eller säga något olämpligt på tåget då han var där i sitt arbete, men blicken... Då hade vi inte setts på bra många år och helt plötsligt så står han bara där.
Jag tog mig av tåget med skakiga ben och kvar på perrongen vid slutstationen vänder jag mig om och han har då också klivit av tåget och står på perrongen och vinkar till mig i sin uniform.
Naturligtvis vinkar jag inte tillbaka, utan tar mig snabbast därifrån. Det kändes som han hade gjort ett intrång på mitt liv och det jag har byggt upp igen. Det kändes i det ögonblicket som att han kommer alltid att finnas som en skugga bakom mig. Men nu var det här några år sedan och jag har tagit igen mig. Nu känns det som att kom an du bara! Han är ju en riktig fegis, en normal karl skulle inte bete sig som han. Jag har genom årens lopp många gånger tittat mig över axeln av rädsla att han är bakom mig.
Jag förstår verkligen inte vad jag såg hos honom alls idag.
Men det går inte att backa bandet tillbaka och jag försöker att tänka att jag har istället lärt mig massor om mig själv och om andra. Jag ser världen med andra ögon nu. Jag uppskattar mitt liv på ett nytt sätt och jag är glad för den fina familj jag har idag!
Godmorgon!
Passion, har du fått ordning på elementen?
Heloise, har du hittat hjärnan!? Hur går det med tentan förresten?
Vi har ätit renskav och prinsessbakelser. Dottra mi fyllde 13 år!
Herrejösses att jag har så gammalt barn. Vad tiden går undan.
Hon har ju vuxit om mig och tittar ner på mig. Det börjar bli lite svårt när jag ska "skälla" på henne. Börjar nästan att skratta istället för jag ser mig själv hur jag ställer mig på tå för att hitta en bra ögonkontakt och se arg ut.
Jag är ju ändå inte kort i rocken men man känner sig lite krympt när hon har blivit så lång.
Maken fyller snart 40 och vad ska man hitta på?
Jag vill överraska honom med något, får se vad det blir.
Ja jisses det är kallt nu!
Var ute en repa efter jobbet och plockade kantareller, trattisar och svart trumpetsvamp! Hittade rätt mycket, men nu blir det nog ingen mer svampplockning. Frosten tar nog slut på dom.
Eller är det någon som vet hur länge man kan plocka?
Jag har börjat få svampögon! Tjiho, jag har tränat dom att faktiskt hitta svamp. Har tidigare gått varje år och bara lyckats plocka till mig en handfull svamp.
Grannar och bekanta har haft Icakassar och hittat massor.
Men se det här året så även jag lyckats nosa upp dom. Jag är väldigt hemlighetsfull över mina svampgömmor. Grannar försöker pressa mig om vad jag hittar trumpetsvampen, men se det går inte.
Jag avslöjar det aldrig!
Godmorgon!!
Vad jag har saknat er! Här går allt galet fort. Det är födelsedagar och föreläsningar och möten och jobb. Precis som alla andra också har det inser jag, när jag läser ikapp.
Soldemor, vad roligt!! När ska du vara med i TV?
Det där med att bli lurad med sms, det är ju jättehemskt! Fy vad fult, tänk så många som inte vet att de blir lurade.
Im yours, får vi komma till din premiär? Vad stort, du ska göra film! Det måste vara en svindlande tanke.
kanske lillabruden är du gravid! Spring till apoteket, det får kosta vad det vill. Vi vill veta! Nej, det är klart att det blir ju en kostnad om man ska testa ofta om man är gravid.
Men nu gjorde du oss nyfikna.
Ikväll blir det salsa med maken!
Har varit ute och gått, det är en underbar höstdag!
Så vackert med alla färgsprakande löv och kall klar luft på en superblå himmel.
Jag känner att jag får inspiration till att göra saker. Vill scrappa, vill koka äppelmos, vill sy ett lapptäcke,vill baka smulpaj..... Hihi tantgrejer alltså.
För att komma och lägga mig i Fjosok, så håller jag med Frulle.
Det är självkänslan du behöver jobba med. Nu har jag inte sett någon bild på dig som hon men jag känner det bara att du verkar vara en hygglig kille men du tänker tråkiga tankar om dig själv. Eller har jag fel? Jag tror att man ofta kan fastna i negativa tankemönster om sig själv, som inte är särskilt rättvisa.
Man är sin värsta kritiker.
Snart ska vi äta laxburgare, gott!
Sen ska vi ju som sagt dansa salsa maken och jag.
Här är det också dåligt väder. Regnigt och sådär mörkt ute.
Var så trött imorse, men när man väl har hoppat i kläderna så piggnar man ju på sig lite mer. Man vill ju gärna ligga kvar i sängvärmen. Har börjat sova med sockor på fötterna, annars är dom som isklumpar, brrr.
Men annars älskar jag hösten. Det är en vacker årstid, man kan tända massor av ljus och burra in sig i plädar. Härliga höstpromenader. Men som sagt idag var det inget vidare väder.
Det förstår jag Villemoa att det kommer ledsna känslor också.
Jag har aldrig förlorat ett barn själv men jag förstår att det är smärtsamt.Kram!
Frulle, egentligen skulle du ha alla pengar tillbaka, men vad bra att du får någon ersättning tillbaka. Det är nog svårt att få rätt gentemot såna företag som bedriver lurendrejjeri.
Sonja, stormar och snöblandat regn, huva. När brukar snön komma till er?
Passion, det är kul att shoppa lite nytt och frächt!
Vad roligt att din mamma kommer på besök, hon måste vara nyfiken på huset.
Godmorgon! Springer in här lite snabbt.
Heja Frulle till det kommande nya jobbet. Det ska DU ha, basta!
Sonja, det är bra att du pratar med din dotter.
Det är så sant att man inte ska ruska sina kompisar.
Ibland är barn fysiska när orden inte räcker i ren frustration, för då borde väl kompisen förstå.
Nej nu måste jag springa.
Ha en bra dag nu!
Didis,Nej vad oturligt med sonen, hoppas att det läker snabbt! Mysigt med ost och kex.
Jag ska också kura lite i soffan framför teven, känner mig lite trött.
Cantaton, Hoppas att du snart blir frisk!
Ha en trevlig kväll alla!