• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Villemoa

Och så didaktiken för vardera ämne också förstås!

Villemoa skrev 2009-08-17 10:49:25 följande:
    Jag gick på Mälardalens Högskola. Läste mina ämnen som fristående kurser och sen läste jag AUO:n. Själv då?
  • Bobou

Hej hej, nu hoppar jag in i tant-tråden!

Har följt den ett tag nu, det har blivit som min eftermiddagssåpa att läsa om vad som händer i era liv. Fast en trevlig sådan, utan intrigerna, hihi!

Ibland har jag velat kommentera, men jag har tänkt att om jag börjar skriva så kommer BT att ta ännu mer av min arbetstid och det vore verkligen inte bra. Men idag sitter jag hemma och har jättetråkigt, så nu kan jag bara inte hålla mig, trots att det är ett dåligt tillfälle - anledningen till att jag är hemma är nylasrade ögon som gör datorarbete mycket tröttsamt.

Så - hej alla tanter!

• Fjosok
    Villemoa skrev 2009-08-17 10:49:25 följande:
    Jag gick på Mälardalens Högskola. Läste mina ämnen som fristående kurser och sen läste jag AUO:n. Själv då?
    Musikhögskolan i Piteå 1999-2003. Musiklärarklassen med klasslärarinriktning. Sedan tillägg mot pianopedagogik, klassisk sång och kördirigering.
  • passionsblomman

HEJ! Vad kul! Välkommen!

Har det gått bra att lasra ögonen?

Bobou skrev 2009-08-17 11:09:54 följande:
    Hej hej, nu hoppar jag in i tant-tråden!Har följt den ett tag nu, det har blivit som min eftermiddagssåpa att läsa om vad som händer i era liv. Fast en trevlig sådan, utan intrigerna, hihi!Ibland har jag velat kommentera, men jag har tänkt att om jag börjar skriva så kommer BT att ta ännu mer av min arbetstid och det vore verkligen inte bra. Men idag sitter jag hemma och har jättetråkigt, så nu kan jag bara inte hålla mig, trots att det är ett dåligt tillfälle - anledningen till att jag är hemma är nylasrade ögon som gör datorarbete mycket tröttsamt.Så - hej alla tanter!
  • Sonja68
    Fjosok skrev 2009-08-17 11:27:50 följande:
    Musikhögskolan i Piteå 1999-2003. Musiklärarklassen med klasslärarinriktning. Sedan tillägg mot pianopedagogik, klassisk sång och kördirigering.
    Så du har varit smyg-norrbottning ett tag... Intressant
    Vad tyckte du om Piteå Musikhögskola? Har några bekanta som gått där, med det var nog många år före 1999 :-O

Välkommen Bobou!

Frulle: Dina symptom tyder på någon sorts understimulering, var håller Micke hus ?
  • Fjosok

Hej Bobou!

Sonja: Ja, smygnorrbottning var väldigt exotiskt att vara för en man från norra västerbotten. jag flyttade 8 mil norrut

Skolan var bra men stan, nja. Som ensamstående man är PIteå ingen höjdare. Säkert ett paradis för barnfamiljer dock, om man räknar bort den där gigantiska stinkbomben mitt i stan.

• Bobou

Sonja, Fjosok, tack för välkomnande!

Passion:
    Laseroperationen har gått över förväntan, fast jag gjorde en typ av operation där läkningen tar längre tid och gör lite ont. (Inte samma snabba som jag antar att Frulle gjorde...) Synen är ganska suddig än, men blir förhoppningsvis bättre när jag får ta bort plåsterlinsen ikväll!

Nu sitter jag och tänker att eftersom jag ju faktiskt är rätt pigg borde jag ta itu med något här hemma som inte kräver perfekt syn; städa garderober eller fetta in en handväska som blivit lite torr och skör i sommar. Men det lockar ju inte alls... skulle hellre gå till jobbet!

• Frulle

Välkommen!!!

Ahaa vilken har du gjort?? Är det Elsa??

Bobou skrev 2009-08-17 11:54:02 följande:
    Sonja, Fjosok, tack för välkomnande!Passion:Laseroperationen har gått över förväntan, fast jag gjorde en typ av operation där läkningen tar längre tid och gör lite ont. (Inte samma snabba som jag antar att Frulle gjorde...) Synen är ganska suddig än, men blir förhoppningsvis bättre när jag får ta bort plåsterlinsen ikväll! Nu sitter jag och tänker att eftersom jag ju faktiskt är rätt pigg borde jag ta itu med något här hemma som inte kräver perfekt syn; städa garderober eller fetta in en handväska som blivit lite torr och skör i sommar. Men det lockar ju inte alls... skulle hellre gå till jobbet!
  • Sonja68
    Fjosok skrev 2009-08-17 11:39:18 följande:
    Hej Bobou!Sonja: Ja, smygnorrbottning var väldigt exotiskt att vara för en man från norra västerbotten. jag flyttade 8 mil norrut Skolan var bra men stan, nja. Som ensamstående man är PIteå ingen höjdare. Säkert ett paradis för barnfamiljer dock, om man räknar bort den där gigantiska stinkbomben mitt i stan.
    Ah, förlåt jag visste inte/har glömt bort att du är Västerbottning.
    Vi har en liknande stinkbomb i mindre format här i min lilla kommun, men den ligger utanför stan, så den känner man bara av när det blåser från öst och är lågtryck.
    Mitt ex jobbade där och hela bilen stank. Mindre roligt.

Alla säger dock att Piteå är en så trevlig och gemytlig stad. Själv är jag bara där när man ska till Havsbadet på nåt jippo med jobbet eller med några bekanta med barn.
    Men nu var det ett tag sen...
    Kanske man skulle ta en tur dit snart, hmmmm, tål att funderas på.

Daa: har du börjat jobba? Hur känns det?

Mina gäster från Murmansk har åkt hem, och lämnat sonen i våra händer. Han verkar trivas på skolan/kursen så det ska nog inte bli några problem.

Lunchtime, jag ilar till min Naturdiet shake med frukt. Skulle börja ett nytt, vitare, smalare liv idag. Det sprack kl. 09.00. Vi blev bjudna på wienerbröd här på jobbet av hyresvärden...
    Jag kunde inte motstå. Det var LJUVLIGT gott
  • passionsblomman

Hihi, just nu önskar jag att alla som kommer på visning här på sndag inte heller har perfekt syn, för jag vet inte hur jag ska få ihop den här veckans schema...

Usch,jag tycker det låter läskigt med de där laseroperationerna, fast de som gjort dem verkar ju alla så nöjda. Däribland min smabo.

Svar på tråden Tantvarning 5