• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Fjällbruttan

Hoppas hoppas hoppas och håller tummar och tår för att det går att "rensa" röret och går inte det så fixar den andra äggledaren det!!
    Hoppas denna dag blir bättre för dig Blomman!
    Och när inseminariumet är över kanske ni kan ha en liten kärleksverkstad...med massor av romantik
    Det är ju liiite mycket runt dig nu gumman!
    När var det flyttlasset gick?
    Hur går det med jobb för gubben?

Ska samla fler frön idag, solen lyser

Mycket vodka Sonja ??

I´m ypurs, låter som du får en underbar dag, kolla ringar är kul

Frulle, mys med Zack och Micke nu! Ta e extra kaka till en stor kopp té, bryter du sönder kakan försvinner kalorierna

• Bobou

Blomman, jättevacker bukett!

Haha, nej, själva hantverket att producera ett barn sådär låter inte så romantiskt kanske. Fast jag vet inte, jag tycker ändå att det är vackert och romantiskt, på sätt och vis, vilka svåra mödor ni är beredda att gå igenom för familjens och er kärleks skull...! Om det var en film eller en bok skulle det kategoriseras som ett romantiskt drama.

• Sonja68

Fjällis; Nej, faktiskt så avstod jag vodkan. Däremot drack jag en starköl för gubben erbjöd sig att köra de 5 milen hem. Jag hade ju ont i huvudet sen innan och tänkte att det var en bra idé att ta en öl. Ibland hjälper det faktiskt, jag liksom slappnar av på nåt vis. Jag glömde däremot en inte alltför oviktig liten detalj; innan vi åkte iväg till festen så sökte jag febrilt efter Panodil mot huvudvärken. Hittade inga men hittade mannens värktabletter som han fick när han var nyopererad... Slängde i mig ett oskyldigt litet piller.
    Men det lilla pillret var stark värkmedicin, receptbelagd, som man förmodligen inte ska blanda med alkohol. INte ens en oskyldig liten flaska Starköl... Det var nog därför jag spydde och mådde skitskumt på kvällen. Snurrig som fan i skallen när jag kom hem.

• Sonja68

Men Fjällis, jag drack Akvavit i lördags till surströmmingen
    Efter 5 vita dagar satt det fiiiint!

• passionsblomman

Tack ska du ha!

Sonja68 skrev 2009-08-25 10:09:56 följande:
    Blommis, jag såg AndBeyonds bukett! Den var ju helt underbar!! Ett riktigt hantverk gjort av ett proffs med känsla, hjärta och smak ♥
  • passionsblomman

Ja kanske det.
    Bobou skrev 2009-08-25 11:32:21 följande:
    Blomman, jättevacker bukett!Haha, nej, själva hantverket att producera ett barn sådär låter inte så romantiskt kanske. Fast jag vet inte, jag tycker ändå att det är vackert och romantiskt, på sätt och vis, vilka svåra mödor ni är beredda att gå igenom för familjens och er kärleks skull...! Om det var en film eller en bok skulle det kategoriseras som ett romantiskt drama.
  • Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2009-08-25 12:34:24 följande:
    Ska försöka klistra in en länk här. Vet ej om det funkar. Det är en bild som togs igår på mig och min familj (i smyg)när vi var på rysk afton. Vi äter Soljanka (en rysk soppa) och Blinier (plättar). gallery.svefi.net/v/SU2009-2408/IMG_0793.jpg....

Jättefin bild
    Låter gott med soppa, måste nog ta och äta lunch nu!

• Panzerfaust

År seljanka och soljanka samma sak? Finns det ett recept som är universiellt? Köpte nämligen seljanka på travet i Tallinn som var hur god som helst men andra "seljankor" jag köpt har inte varit likadana. är seljanka/soljanka helt enkelt köttsoppa sedan är det olika beroende på kocken?

Svar på tråden Tantvarning 5