• dfk

Tantvarning 5

Cantaton- blir också nyfiken på vilken kändisen är...Förstår att det är sekretessbelagt. Vad roligt att du också är himla förtjust i Dalarna. Om du någon gång ska sjunga på Dalhalla så kommer jag bums. Vad spännande med alla dina projekt! Det är bra att du pysslar om dig mellan varven!

PASSION- vår lilla blomma, jag studsar och jag hoppar och sjunger också , fast jag inte kan sjunga alls. Men hör nu här!
    "Passion vår lilla blomma nu ska vi tanter snart koooomma. Vi lyfter våra glaaaas till en stor skål och ropar ..eh.... (vad rimmar med det...) vi ropar ...
    att vi nog tål. Ja vi tål att komma och sova på liggunderlag i ditt stora fiiiina huuuus en dag!" Hihi..

Soldemor- Grattis till vår bästa tanttrådspräst! Klart du ska gå på kurs.

Lillabruden- om jag bodde närmare dig skulle jag mer än gärna titta in under vigseln. Du skulle märka mig direkt när jag stapplar in med käppen och småhaltar mig fram och naturligtvis kommer ha värsta tantutstyrseln på mig, det går inte att missa.

• dfk

Fjällbruttan- det är ju hemskt, vilken tragedi!
    Jag förstår att det gör ont!

• dfk

Cantaton- blir orolig när du mår sådär. Ta hand om dig!

Frulle- stackars Bella, inte roligt med sjukhusbesök.

• dfk

Lillabruden, heloise och panzer Grattis!!!

Tinkerbelle- Stor kram!
    Fjällbruttan- Åh, ni var så himla fina! Vilken entré med grävskopan!

• dfk

Åh! Heloise och panzer. Stort grattis nu är ni gifta!
    Lillabruden nu är du fruuu! Grattis! Men du måste ju berätta lite mer om er stora dag!

Fjällbruttan- så det är inte bara tårtor du bakar, du syr också!

passion- vad du sliter!

• dfk

Im yours!
    Jag vill ge dig en stor bamsekram, förstår att du är orolig!
    Men vi finns här alltid för dig!

• dfk

Hej på er!
    Vilken härlig dag solig och varm, jordgubbar och glass på verandan, mums!
    Igår var vi inne i Stockholm och myste. Fikade på vetekatten och var i Gamla stan, men det var så mycket trängsel så det gick knappt att gå där, så vi gick in i de mysigare gränderna och tittade istället.
    Jag får nästan panik när man ska gå på varandra, hålla reda på handväskan och barnen samtidigt. Man kan ju bli av med både det andra och tredje i folkträngslar.
    Hihi lever upp till min tantstatus när jag har handväskan ihopklämd i armhålan med dragkedjan mot magen och går med varsin unge i handen. Min äldsta skäms och tycker att jag ska skärpa mig.... När barnen börjar skämmas är det illa då?

passion- snart har ni huset i hamn!

• dfk

Heloise jag vill gärna också att du inboxar mig!!! Nyfiken.

Fjällbruttan- åh! vilken mardröm med bajsande barn över hela kundvagnen. Men det är bra att du hade is i magen och bara gjorde det det bästa av eländet. Vad ska man göra?
    Tinkerbelle- Trevlig resa!

• dfk

soldemor- åh, mera kattbebisar.

cantaton-kram från mig!

passion-det kommer löna sig att du är så flitig, men förstår inte att du orkar!

heloise-jag väntar på inbox.... nyfiken så jag spricker!

Åh, vi har ätit parmainlindad fläskfilé med ugnsrostade honungslaserade grönsaker och balsamvinägersås. Det ni, gick inte av för hackor.

• dfk

Åh, hela mitt inlägg jag skrev bara försvann.
    Hm ska försöka lite mig tillbaka i minnet vad jag skrev.
    Passion- Det är bra att du hänger här lite med oss, så vi får pyssla om dig lite.
    Du är alltid så mån om oss här med dina goda råd och ibland förmaningar med din lite strängare men kärleksfulla röst.
    Du också ta hand om dig! Ta lite pauser och fyll på med mat, dryck lite vila mellan varven och inte att förglömma den viktiga sömnen. Be din mannen om lite massage, han kan också mata dig med lite jordgubbar och buffa upp kudden åt dig bakom en trött rygg.
    Okey!

Svar på tråden Tantvarning 5