Frulle skrev 2009-10-07 19:46:42 följande:
Detta jobb är nog också skitkul! Det är ett företag som ska öppna en sprillans ny butik här i närheten där dom säljer hårprodukter samt har frisörer. FAN det vill jag ha!!!
IIIIHHHHHH vad spännande Frulle!!! Ja, du är verkligen HOT just nu (eller det är du väl förmodligen alltid)
Lycka till
!
Jag sitter och väntar på att kasslerlådan i ugnen ska bli färdig. Det är morgondagens middag som jag förberett. Allt för att jag ska kunna gå på kören med gott samvete imorgon
Sen ska jag gå och vara duktig fru (MulleFrulle, du vet vad jag menar
) så att maken också är nöjd.
Har tröstat Tanja som är ledsen för att hon inte riktigt har nån "bästis" att vara med på sexårs. De är fem tjejer totalt i klassen, två av dem bor grannar och är jättebästisar, de andra två har också gått i samma dagisgrupp i alla år och deras föräldrar umgås jättemycket, så de är också jättebästisar. Min dotter brukar leka med dem, men det verkar bli konflikter hela tiden. Hon kommer liksom inte in där. Minns själv hur hopplöst det var under låg- och mellanstadietiden. Att vara tre tjejer tillsammans var jättesvårt. Varför
Men det finns undantag: I Tanjas dagisgrupp var de tre tjejer som lekte jättebra och hade en fin gemenskap, hela sista året. Sedan flyttade de andra två åt olika håll i kommunen, hamnade på olika skolor och Tanja saknar dem JÄTTEmycket nu!
Ja,ja, jag har försökt förklara att man behöver inte ha nån bästis i samma klass (hennes egen bästis går i ettan nu), att man kan leka med alla, ibland med den, ibland med den, leka många tillsammans och att om det blir bråk med tjejerna kan hon ju leka med killarna.
Ja, ja, det ordnar sig nog med tiden.
Nu ska jag kolla till kasslerlådan.