• dfk

Tantvarning 5

Nu har jag tittat lite mera på flera klipp, jag blir helt chockad!
    Jag vet med säkerhet att mina döttrar inte skulle skämma ut sig själva på detta vis. Jag känner mig upprörd! Vad är det för värderingar hon har vuxit upp med? Hur kan det bara vara möjligt att göra såna här videodagboksklipp och lägga ut dom. Hon verkar ju helt borta tjejen. Ja jag vet knappt vad jag ska säga....

• dfk

Hej vår tinkerbelle! Vi saknar dig också!!!
    Skynda dig och komtillbaka. Kram

• dfk

Vad du är modig Im Yours som tar itu med detta och jag vill ge dig en styrkekram!

Sonja- jag hoppas att du släpper din oro, men jag förstår att man börjar tänka sådär ibland. Jag skickar en kram till dig med!

Fjällbruttan- vilken härlig brunch, jag kommer för sent men jag kanske får smaka lite jag med imorgon fm om du skulle vara så snäll att göra brunch då med? blink blink.

Soldemor- vad säger du, morrade kissen till domaren. Hon var kanske lite sur bara. Men det var väl inte så dumt att komma på tredje plats. Jag var ju i Västerhaninge och ställde i Haribohallen. Det gick väldigt bra! Men min kisse är ju såååå
    blyg och gömmer huvudet och svansen lägger hon sig på.
    Min mammas lilla morrkatt som hon ställde fräste lite omkring sig men inte på domarbordet den här gången.

• dfk

Åh, Sonja vad spännande! Jag tror nog allt att han planerar något i den stilen!

Vad mycket bideprat det var. Jag gillar också bideer! Den har många användningsområden sådetså.

Är så trött, jag längtar till helgen. Imorgon ska jag göra västerbottenpaj och så ska det surplas kräftor. Vi köpte en snaps som hette någor i stil med "vanlig snaps" eller "vanligt brännvin" som tydligen ska vara god. Dricker egentligen inget starkare än cider eller vin, goda drinkar kan också gå ner förståss, men har inte varit så mycket för starksprit direkt. Hoppas jag klarar av att hutta någon liten iallafall.

Min 9-åring kom hem och berättade att det går löss i klassen, då får man hålla utkik då efter små snuskiga kryp. Hoppas vi klarar
    oss, rys!

• dfk

surströmming är gott!
    Tyvärr är det bara jag som äter det, ingen annan vill ha. Inte så kul att sitta själv på verandan och äta i ensamhet. Så det blir nog ingen för mig.

• dfk

Klämma ska det vara. Jag vill ha mandelpotatis, smör ,hackad röd lök, den läckra strömmingen och hårt tunnbröd. Voila!

Bara jag tänker på löss, så kryper det på hela mig. Nu vill jag genast sterilisera hela huset och skura. Men jag ska lugna mig och se först om det kommer några först. Tydligen ska det vara svårt att bli av med, de är så smarta krypen att de kan bli resistenta mot lusmedel.

• dfk

Fjällbruttan och Sonja- jag ansluter mig genast till den där lekhagen och kastar in mina två tjejer där. Men varning min 9-åring har humör så det heter duga och 12-åringen som alldeles snart fyller 13 är i sitt esse med hormonerna som sprutar ur öronen. Tack gode gud att det ni vet vad man pratar om! Ibland är jag nästan gråtfärdig. Men som tur var går det ju över.
    Det är mina fina, underbara döttrar men dom kan också köra slut på en emellanåt.

Så det har krupit löss hemma hos er också. Jag har köpt en sån där kam idag. Bäst att börja itid. Men kunde du se lössen/äggen tydligt? Hur lång tid tog det tills dom var utrotade?
    Jag håller mina tummar för dig!!!

• dfk

passion-Fniss, som värsta papparazzi!

Sonja -salsan börjar i slutet av september och det är ABF som anordnar det. Vad kul att du har dansat själv. Då kanske du och jag ska ta med oss våra karlar på nån salsaklubb (om dom törs?!?)

tinker- Vad mysigt att dockorna också får vara med. Här är det alla gosdjur som ska vara med överallt.

Svar på tråden Tantvarning 5