• dfk

Tantvarning 5

lillabruden- har du beställt zumba, vad kul! Har sett på tvreklamen. Berätta sen vad du tycker. Kanske ska man börja med det framför tv:n.

Frulle- du kanske också är nyfiken på zumba?

Villemoa- jag blir galen när jag läser vad du blev utsatt för!
    Herregud är dom inte kloka?! Nu ska du inte stressa upp dig utan ta det lugnt och tänk på bebisen i magen.
    Jädra människor, vad skulle det där vara bra för!?

Fjällbruttan- vad coolt med GPS till kantarellerna. High tec på hög nivå!

passion- nej den galna tanten ska inte flytta in hos dig!
    Vilken läskig upplevelse. Kanske ska man vara två hemma och visa hus så du inte är ensam.

cantaton- välkommen tillbaks!

I´m yours- vad spännande! Jag skålar gärna med dig med lite rosa bubbel!

Sonja- huvudvärk är jobbigt. Du har nog för mycket omkring dig just nu. Spänningshuvudvärk kan man få då. Kanske en spikmatta skulle vara nåt för dig?

• dfk

villemoa! Skönt att få säga sådär va!!!

Tinker- ja nu är det dags att maken kommer hem och blir som han brukar.

Zumba är en form av motion i danssteg. Det är vissa grundsteg i tex salsa och sedan har de utvecklat stegena med vissa armrörelser så att man får använda hela kroppen. Sedan är det ju lite påhittade steg, men det ser jättekul ut. Det är latinamerikanska rytmer och det gäller att ha lite taktkänsa, koordination och lite flås. Har inte provat utan bara sett på tv-shop.
    Men lillabruden får berätta när hon provat.

• dfk

Visste inte att spindlar var giftiga för katter! Då ska jag inte bussa katterna på dom mer.
    Jag ser att det bjuds på äppelkaka minsann. Tur att jag inte var online då för kanske hade jag ryckt åt mig hela fatet.
    NU har jag hamnat i en svacka. Skitjobbigt. Jag vill gå ner i vikt lite mer men frestelser finns överallt ju. Nej skärpning på mig, jag ska vara stark! Ge mig puschning så grejjar jag även att stå emot en smarrig kexchocklad som ligger en meter ifrån mig. Jag ska inte äta upp den. eller ska jag?????????
    Nä nu ska jag springa iväg till jobb nr.2, tur är väl det för då kommer nästa person som kommer hit äta den där kexchockladen.
    Då är den inte här när jag kommer imorgon bitti igen. Då behöver jag inte se den ligga där och fresta mig.
    Morsning och godbye!

• dfk

Godmorgon!
    Kexchokladen är nu borta, ligger i någon annans mage. Frulle du undrar hur den hamnat där en meter ifrån mig. Nåväl,jag är ett chockladmonster och flera här omkring mig. Vi har ett litet gottisskåp här på jouren (Sch!). Jag föredrar ju mööörk choklad men om jag ser en stackrs kexchoklad ligga där och jämra sig "ät mig" då är det svårt!
    Tro det eller ej jag har nu gått ner från 73 till 69kg!!!!!
    Bra jobbat med rökstoppet!! Börjar du bli sjuk? Låter som feberfrossa. Dags att gå hem!

Cantaton-en stor kram till dig, det är alltid tufft när någon går bort!

Tinker- usch, vad nervös jag blir nu! Hoppas för guds skull
    att det går bra med bebisen! Jag är glad för din skull att maken kommer hem nu till dig.

passion- du måste gå som i ett lyckorus, en overklighetskänsla,
    jag är så glad för din skull!

i`m yours- jössenamn vad ska det bli av dig kvinna! Du kanske blir Sveriges kvinnliga nytillskott i filmbranschen!

Sonja- spikmatta ont? Ja det bränner och sticker förfärligt enligt mig, men sen blir det skönt ont och en avslappande känsla. Veklingar börjar med en t-shirt på sig (jag gjorde så)
    och sedan är det ju tänkt att ligga direkt på. Men börja ca 10 minuter första gången, trappa sedan upp till ca 40 min. Jag är inte så duktig att jag ligger på den varje dag men några gånger i veckan i alla fall. Liknande effekt som efter akupunktur eller massage. Man ökar igång blodcirkulationen. En del blir lite yrsliga direkt efter men det är en övergående känsla.Drick mycket vatten efter och ta det lugnt efter en stund.

Det här med spiral gör mig matt i knäna. Jag skulle aldrig våga sätta in någon. Skönt för dom som det funkar för men jag har låg smärttröskel och skulle nog tuppa av om dom skulle sätta in en sån grej! Huva!
    Diz- vad kul att du tittar in! Jag förstår dig till fullo.
    Jag har inte heller direkt så många vänner som finns där för mig. Så ta hand om er vänskap!
    Jag känner att jag snarare finns där för mina istället och när jag behöver någon att luta mig emot så finns inte speciellt många kvar. Men några guldklimpar finns där och dom betyder mycket för mig.
    Det är ju inte längre som förut när man hade en bästis men det är skönt att ha någon man litar lite mer till.

• dfk

Vill bara börja med att säga fjällbruttan, vilka underbara bröllopsbilder! Ni är ju så fina!!

passion- Kramiz till dig, det var väl skönt att få en bra försäljning på huset!!!

• dfk

tinker- vad skönt att det har gått bra hittills med bebisen!

• dfk

vill bara lägga till tinker att jag skulle också ha svårt att släppa en 15-åring mitt i natta i Stockholm alldeles själv. Det var ett bra och vettigt förslag du hade med hämtningen. Ni kan ju göra hämtningen diskret om sonen tycker det är genant.

fjällbruttan- vad är detta, maken till fräckhet av komma där och gräva som galningar på tomten. Sälj masken dyrt!

• dfk

Jag springer in här i farten, ouj vad det har skrivits!
    Sitter med det sista fördjupningsarbetet och är så mentalt trött att jag kan gråta nästan. Men det är bara att kavla upp ärmarna. Jag ska ta mig tusan bli klar någon gång.

Passion- jag får sådana där fjärilar i magen när jag tänker på dig och din familj i det nya fina huset!

Till er som har blivit utsatta för mobbing, tänk vilka spår det efterlämnar sig i själen att bli utsatt för det! Men ni har så mycket kärlek i era hjärtan så ni har blommat ut till vackra rosor istället för att bli hårda och bittra.

Lillabruden- du är så söt, det var den gulligaste beskrivningen
    på dammtussar jag har hört!

Frulle- du kommer fixa det här med rökningen, du har så mycket
    envishet och kämparglöd i dig! Det är snusk med cigaretter!

Till alla rara tanter och gubbar härinne ha en bra lördag!
    Själv vet jag vad jag ska göra, så det är väl bäst att fortsätta med pluggandet och gräva ner sig i forskarrapporter.

• dfk

Jag lämnade in mitt arbete igår kväll! Jag behöver alltså inte sitta hela dagen idag och svettas med det där. Hoppas bara att det blir godkänt nu bara.

Är du glad nu blommis? Jag läste nått om att ha humör.

• dfk

Det är hälsosamt att ha humör åt alla håll!
    Hur går det frulle med rökstoppet?

Svar på tråden Tantvarning 5