• didis

Tantvarning 5

Förresten har jag inga god råd att komma med ang elementen, jag har *hrmmm* överlåtit sådant till maken...

Jämställdhet i all ära men när han ordnar sån´t på 10 minuter där jag behöver 2 timmar då är det enklare att säga "du fixar det så lagar jag mat".

Inte så framåtskridande i alla lägen, men praktiskt!

• didis

Maken har jobbat på bygge och verkar har oerhört gott självförtroende inom allt som ryms inom en byggnad, tex har han både dragit alla rör till badrummet på övervåningen och fixat elen. Hela övervåningen har han faktiskt renoverat innan tiden tpg slut för honom.

Så jag tycker han kan få fortsätta med småfixandet på huset! Det räcker och blir över med arbetsuppgifter i alla fall..

Aleta skrev 2009-10-01 11:40:46 följande:
    Här är det maken som överlåter allt praktiskt åt mig. Han är livrädd för allt sån't.
  • didis

Ooop! Nu var jg visst tvungen att jobba!

Så hårt kan livet vara!

• didis

Nu är äntligen mitt första seminarium avklarat!! Det är därför jag får belöna mig med lite BT...

Många frågor men på det stora hela gick det bra även om jag fick bläddra lite i "mina" artiklar för att hitta svaren.

I kväll ska jag och V som också är ST här titta på DVD (oooh! spännande värre - temporalbenets anatomi!) och gå igenom tentan i käkkirurgi så vi kan lägga undan den. Och, icke att förglömma, vi ska väl dricka lite vin och fnissa också hoppas jag...

Till helgen ska vi på bröllopsresa. Familjen, mina syskon + respektive + min föräldrar ska rida islandshäst i morgon och ingen av oss har suttit på en häst på 20 år sådär. Gissa om vi kommer att ha ont i baken på söndag!

• didis

Tack! Jag tycker de ser skräckinjanade ut men man kanske vänjer sig.

Sonja68 skrev 2009-10-01 15:30:52 följande:
    Åhh, lite avens där... Islandshästar som är so goa! Hade gärna följt med Ha så trevligt på bröllopsresan, Didis!
  • didis

Också jag behöver dammsuga lite, nu är ju lägenheten så liten att det går rätt snabbt men på något sätt gör det bara att jag städar ÄNNU mer sällan än hemma i huset!

Vad hör jag Heloise - tycker du inte om jul??? Det är ju min favvotid på året - dricka glögg, tända ljus *längtar* hela adventstiden är bästa tiden på året! Själv julafton är väl sådär men sedan kommer juldagen! Maten är bara att värma upp, julklappsböcker ligger olästa och gästerna har åkt hem. Myyyysigt!

Min ST-kollega gillar inte jul alls så jag ska ge henne en chokladkalender och en tomte 1 december...

Julpynt har de visst också börjat sälja... nu har jag redan massor men liite nytt måste man väl få köpa varje år??

• didis

Jag har trevligare sätt att bli lullig på!

Men vad kommer härnäst? Sniffa Häxans silverputs??

passionsblomman skrev 2009-10-02 16:55:27 följande:
    Nu har jag den värsta tantvarningen sedan tanttrådens begynnelse:Jag har MÖBELPOLISHAT en del av möblemanget jag ärvde efter Farmor! De möblerna har stått magasinerade så de behövdes verkligen piffas upp lite, och OJ vad blankt det blir av den där polishen! Men det luktar rätt starkt och jag började efter en stund känna mig lite...konstig(are) så jag slutade putsa nu.Detta anser jag vara en tantvarning likvärdig mammelucker.Brukar ni polisha? This was my first...
  • didis

Skulle gärna komma men inte just den här helgen!

Jag sitter i Jkpg och väntar på familjen, imorgon åker vi på bröllopsresan vi fick av mina föräldrar! Hela halva släkten ska rida islandshäst i morgon och sedan äta gott. Skitkul även om mina elaka kollegor tror att jag ska dyka upp som trauma-fall på måndagens rond så de får sitta och analysera mina ansiktsfrakturer! Haha! Jag kommer att välja den minsta yttepyttigaste hästen av alla!

Men spara gärna lite marängsviss tills vi ses!

Vad härligt att sitta i sitt nya hus och dricka skumpa! Ni får vira in er i filtar o sitta på verandan! Eller i tornrummet!

passionsblomman skrev 2009-10-02 17:20:43 följande:
    jag med! Jag har två olika små flaskor med champange i kylen exempelvis. Vi har FORTFARANDE inte skålat i skumpa för vår flytt, så ikväll skiter jag i alla anledninga som kan finnas att avstå, jag SKA ha champangeskålning i vårt nya hus. undrar vilken vi ska ta? jag är inte alls så bevandrad på just skumpa.Det ska bli vin till maten och Irish coffee efetr marängsvissen också. Vill du komma? Silver har vi inget, så det klarar sig än så länge utan det putset.Men det hade varit rätt kul med sådana där gamla fina silverbestick, sådana som har sand i skaften. Det är fint att duka med.
  • didis

Halloj! Det är inte ens någon idé att försöka läsa ikapp från i fredags.

Men MulleFrulle - vilken tråd har du nu varit inne i?? FL är spickefullt med idioter och även om man kallar folk det på måfå så är chansen rätt stor att man prickar rätt.

• didis

Så mysigt när barnen börjar prata mer rejält! Fast när de väl börjat kan det vara svårt att få tyst på dem - mina har tjattrat oavbrutet i måånga år nu!!

Sonen sitter på akuten med pappa och väntar på gips. Inte första gången den pöjken är skadad... maken hade fått beröm av skolsyster för sitt bandage och var så stolt! Tydligen hade leden hoppat ur sitt läge (det är ju jag som är radiolog, inte maken så han visste inte riktigt).

Annars sitter jag i regnrusket och tänkte ha lite ensammys med ost o kex. Ska skypa med sonen senare och tycka lite synd per distans.

• didis

Nej, inget kul med sonen!

Dessutom sitter jag här och känner mig rätt miserabel som mamma för att jag sitter många mil bort och "lever lyxliv" utan familjen. Ja, jag vet att jag pluggar och att det kommer hela familjen till godo om något år, men ändå.

Men just nu sitter jag och tycker lite synd om mig själv (vilket är en paradox eftersom det ju faktiskt är sonen det är synd om - och lite maken för han satt också 5 h på akuten...).

• didis

Jojo, men det är väl för att jag valt det här själv fast jag faktiskt hade kunnat jobba kvar med egna bolaget och i ärlighetens namn tjänat mer pengar än vad jag gör nu (men jag klagar INTE!). Men då hade jag antagligen gått in i väggen inom ett år för i ärlighetens namn var jag fruktansvärt trött på jobbet.

Nu har jag pratat med sonen på Skype och han är vid gott mod, han är inte typen som klagar direkt utan är rätt cool. Så det känns rätt ok trots allt.

Så jag kanske har moffat i mig 3 ostar och tyckt synd om mig själv alldeles i onödan?

Frulle skrev 2009-10-08 19:48:22 följande:
    På vilket sätt lever du livet? Du sliter ju!!!
  • didis

Vad gjorde jag utan tanterna på BT???

Då får jag väl moffa i mig resten av osten med gott samvete och titta på Lyxfällan och känna tillfredsställelse över att Så illa är inte livet ändå!!

Frulle skrev 2009-10-08 20:40:53 följande:
    haha man kan ALDRIG moffa i sig för mycket ost kära du!!
  • didis

Jag fattade!!

Tanttråden är på väg utför om vi önskar olycka åt varandras barn!

Sonja68 skrev 2009-10-08 20:52:07 följande:
    Nämen GUD vAD skrev jag!!! Jag började skriva så bra att sonen inte... var svårt skadad... men ändrade var vid gott mod!! S¨å galet det blev. Men jag gör ett nytt försök: SÅ BRA ATT SONEN VAR VID GOTT MOD!
    Frulle: ost är förbenat gott!! Köpte en färdig ostbricka och den var förvånansvärt fin. Även om det smakar godare med sällskap!
  • didis

Hrm, dagen kaloriintag är redan överskriden med råge så - jatsck! gärna choklad ovanpå!!

Sonja68 skrev 2009-10-08 20:57:46 följande:
    Tar en kopp kaffe till och lite mer godis...Nån som vill ha såna där choklad med vita knortar på?
  • didis

Effektivt bantingstips!

Sonja68 skrev 2009-10-08 21:03:45 följande:
    Här Didis: Jag bjuder generöst av Katjas (4 år) choklad. Ät du med gott samvete hehehe!
Svar på tråden Tantvarning 5