• Mamli

Så jäkla ledsen.

Hade bara en vän, vi träffades och sen svara hon inte på mina sms eller hörde av sig. förrän nu!
    Det har gått 1år och jag har förstått att de var nåt eftersom hon inte hörde av sig, hon har gått ner i vikt. Hon strunta totalt i mig i 1år för att hon ville visa upp sig och chocka!

Hon har alltid vart större än mig, likastor som jag är nu, och kämpar själv med vikten som en dåre. Så jag förstår att de måste vara underbart för henne, men de gör verkligen ont att hon gjorde så.
    Och de fick mig att tappa all motivation också..kanske borde bli tvärtom men känns inte alls kul längre, ser henne bara framför mig när hon är smal och jätte söt.

Känns bara så jobbiugt alltihop!

• Svar på tråden Så jäkla ledsen.
  • puppis

Men, försök att peppa dig själv i stället! Du har ju ett halvår på dig, sätt igång!

Hon kanske är väldigt upptagen med sig själv just nu bara.

Styrkekram*

• Ore

Jag kan förstå henne litet, det är en stor prestation hon har gjort, som har gått ner en hel del i vikt, och precis som en del idrottsmän behöver vara i fred innan matcher/lopp el dyl så behövde hon kanske fokusera på sig själv. Är du säker på att huvudsyftet var att hon "ville chocka"?

Vissa peppas istället av andra människor, alla fungerar olika.

Försök att tänka positivt, kan hon så kan du! Så var det för en närstående till mig, hennes mamma började gå ner en hel del i vikt, och tanken då hos min närstående var att "då kan jag också!" (Och hon gick ner drygt 20 kg och har hållt vikten rätt så bra sedan dess...)

• harthurs

Men om hon nu var din van... hur kunde hon helt saga upp kontakten..?! For mig later det helfel!

Forsok vara stark! You can do it!!

• shakynose

En stor viktnedgång kan faktiskt även vara ett resultat av att något jobbigt hänt i hennes liv, även om hon är smal och söt så kan det finnas en orsak till att hon inte hört av sig på ett år.
    Jag tror faktiskt inte att orsaken är att hon vill sabba för dig.

Inga ursäkter nu! Jobba med din egen vikt istället för att vara avundsjuk!

• FelizLane

äh, finns då rakt ingen anledning till att säga upp vänskapen för att man ska gå ner i vikt, sen tro att det är bara att komma tilbaka.

Bry dig inte i henne. Tycker inte hon är någon vän.

• Muulin

Nä, en vän kan ju inte sluta höra av sig för att "chocka" ett år senare, ok om det hade varit i två veckor....

Jag tror att det är något annat som ligger bakom det hela, har man en bra vän vill man väl dela på en sådan stor sak som att lyckas gå ner i vikt... Är du dessutom lite större själv är det ju bara värre, hade ju varit roligare om ni gjort det tillsammans!

Nej, jag tycker inte hon verkar vara en bra vän men men, kanske hon hade en anledning.... fråga henne...

Lycka till!

• MrsMuffin

Jag tycker det låter helskumt, var ni nära vänner?? Herregud isåfall. Hade nån av mina kompisar gjort så hade jag tyckt att personen i fråga var knäpp. Man överger väl inte en polare på grund av att man planerar att gå ned i vikt..??

Svar på tråden Så jäkla ledsen.