hur mkt kostar det på ett ungefär att hyra en klänning?
Jag har inte den blekaste aning. Är det lika dyrt som att köpa en för runt 3-4ooo kr?
Jag har inte den blekaste aning. Är det lika dyrt som att köpa en för runt 3-4ooo kr?
Hej! Jag köpte min klänning på tradera för 2000 och den är skräddarsydd efter mina mått. Lycka till!
Jag tror att 3500 kr är normalpris för att hyra. Så jag köpte en för 3000 kr.
Det kan bli lika dyrt i vissa fall att hyra en klänning som att köpa en ny och du har oftast inte mycket att välja på. Har du dessutom otur kan du ha fått tag i en klänning som kemtvättats på fel sätt och är det lite varmt... så som det brukar vara sommartid så kan vissa kemikalier börja lukta när kläderna blir varma. Den lukten är inte kul att komma i kontakt med!
Men som sagt så finns det många ställen som har bra saker... men jag har ingen aning om vilka det är som är bra och vilka som är dåliga, så jag tycker inte att det ärv ärt att chansa.
Det är så väldigt olika. Jag trodde på typ 3500 kr, men klänningen som jag till slut valde skulle gå på närmare 7000 kr att hyra. Så jag köpte den istället för 10'000. Så kan det gå...
Hej!
Kolla in klänningarna på MAtildas fest och beställ i stället därifrån eller kolla blocket/BT/eller tradera. det brukar bli billigare än att hyra!
Lycka till
Jag ska hyra en Maggie Sottero ifrån Princessa, Södertälje.
Kostar 8000 att hyra, 13000 att köpa. De 5000 får gå till fickpengar på resan istället
Vet att det finns BETYDLIGT billigare klänningar att hyra men den här var den jag lagt ögonen på från allra första början och den satt som en smäck. Gick inte att säga nej!
Är dock lite nervös för min klänning allmänt så jag har varit in där 2-3 gånger under året och frågat om min klänning mår bra Den har mått bra hela tiden