Enklast gör du i att testa på deras sida, välj en korttyp du gillar, skriv hur många du vill ha. När du klickar på nästa får du fler val såsom tryck utanpå, inuti, kuvert m.m. Jag testade med ett kort för 14kr (30 st) och för tryck utanpå och inuti samt kuvert blir summan 1080 kr och då får man montera ihop dem själv. Vill du ha namn på kuvert och kort kostar detta 10 kr extra/kort + 10 kr/kuvert.
Jag gjorde mina save the date-kort samt inbjudningskort själv, det tar ganska mycket tid att göra men man sparar samtidigt en hel del pengar. Jag har sedan skrivit ut dem på lite tjockare A4-papper (från jobbet) och skurit till dem med en pappersskärare.
Tjockare papper behövs om du ska skriva ut på båda sidor så det inte lyser igenom, detta kan du hitta i en butik för kontorsvaror. Överblivna ark kan man sedan använda för att skriva ut placeringskort, skyltar, omslag till festprogram m.m.
Jag har bilder i mitt galleri på inbjudningskorten dock inte så bra då jag bara tagit en skärmdump från programmet, de skall ju vikas när de är utskrivna...
Att göra sina kort själv beror ju på hur mycket tid man har och tillgång till material/verktyg. Det blir iallafall billigast att göra korten i datorn och skriva ut jämfört med att beställa eller använda scrapbook-/pysselmaterial (som många är mycket duktiga på och det blir kanonfint men det kostar som sagt en hel del).
Lycka till