• Martinaa

Bilder, serier och citat?

I många bröllopshäften (festprogram) brukar man ha små söta (ofta ritade) bilder på brudpar och liknande. Vissa har kanske en stor bild på inbjudan som går igen i bröllopshäfte och tackkort sedan.

Många har också små "comic strips" (tecknade serier) med allt från Hagbard, Ferd'nand, Snobben och liknande som har med giftermål att göra. Har också sett att det brukar vara små citat sagt av kända och okända personer om bröllop, äktenskap och svärföräldrar osv.

Vart hittar man allt sånt här och som är fritt fram att "sno"?? :)

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-09 14:25
    EDIT:

Gärna SNÄLLA och POSITIVA citat då såklart! :) Hittar mängder med sarkastiska och "elaka" citat om äktenskap men det känns ju inte så uppmuntrande att ha med i häftet ^^

• Svar på tråden Bilder, serier och citat?
  • Nina och Rickard

Ett tips är att spana efter Elvis-serier (du vet från Metro), dom kan vara hur roliga som helst! Ofta med temat kärlek och liknande :D

• Martinaa

Å tack Mittid för de länkarna, speciellt den i mitten. Precis såna bilder jag letat efter, men tar gärna emot ännu fler alternativ! ;)

Tack Nina o Rickard för tipset också! :)

• mittid

Det finns en "Pippivisa" som jag kan rekommendera i,
    www.snapsvisor.eu/dryckesvisor/brollopssanger/
    (jag ändrade lite i texten tex PippiLotta ist. för Fula Bettan), som vi hade med på festen... o ja säger bara hejohååå vilken succé!!! De va såååå lyckat, helt underbara tokbilder och massor med skratt, uppsluppet och fullständigt förlösande, ingen gick opåverkad genom den sången... innan vi ens började var det full fart och folk tränade på "utrustningen" som följer med låten, skrattaen haglade, helt underbart!!!!

• mittid

En länk till där det finns lite bilder och typsnitt att hämta, förutom en mall.

kortdesign.se/default.aspx&action=FaktaBanken&subPage=textforslag_festprogram_wordmall

• Martinaa

Tackar alla å hjärtligast! Bilder kan man dock inte få många av så den som har nån bra länk liggandes får gärna fylla på tråden! :)

Svar på tråden Bilder, serier och citat?