• Clea

namn i inbjudan

Om jag skriver namnen på de jag vill bjuda i min inbjudan. Tar man som förälder då förgivet att även barnen får följa med?

• Svar på tråden namn i inbjudan
  • Emelieca

Vill du att barnen ska med eller ej? Vi skrev enbart föräldrarnas namn men en del fattade ändå inte att barnen inte var bjudna(vill ha barnfritt). Men jag personligen tycker att om barnen är medbjudna skriver man antingen med deras namn eller tex "Anna och Pelle med familj"

• MammaMiaa

Vi ska ha barn med på vårt bröllop och då skrev vi ut även barnens namn i inbjudan så där kunde det inte missuppfattas.

Skriver man bara föräldrarnas namn är det bara dom som är bjudna. Så uppfattar jag det som.

• Clea

Vi vill helst att barnen stannar hemmaa. O jag e inte så sugen på att skriva diverse rim i inbjudan om detta. Utan tänkte att jag kanske löste "problemet" med att bara skriva föräldrarnas namn i inbjudan. Om det nu räcker... får väl visa sig =)

• allehanda

Jag hade fattat det, men har insett att en hel del inte gör det.

• baralillajag

Exakt så gjorde vi också! Det verkar våra gäster ha förstått iaf.

Clea skrev 2009-07-09 17:59:48 följande:
    Vi vill helst att barnen stannar hemmaa. O jag e inte så sugen på att skriva diverse rim i inbjudan om detta. Utan tänkte att jag kanske löste "problemet" med att bara skriva föräldrarnas namn i inbjudan. Om det nu räcker... får väl visa sig =)
  • Hjartafró
    Clea skrev 2009-07-09 17:05:59 följande:
    Om jag skriver namnen på de jag vill bjuda i min inbjudan. Tar man som förälder då förgivet att även barnen får följa med?
    Enbart de vars namn står på inbjudan är bjudna. Står barnens namn inte på inbjudan är det alltså inte bjudna.

Alla fattar dock inte detta och därför har vi även skrivit att vi önskar en barnfrifest på vår bröllopshemsida. Skulle någon/några ändå inte fatta vinken, så kommer min mor att säga ifrån när hon tar emot svar på inbjudan.
  • mittid

Räkna inte med att det blir som ni önskar om ni inte skriver det i klartext. Vi hade ett barfritt bröllop och skrev i inbjudan:

"Barn är en gudagåva
    men ikväll får de stanna hemma och sova."

Det blev inga ?-tecken eller feltolkningar och ingen tog illa upp... och alla kom : )

Svar på tråden namn i inbjudan