namn i inbjudan
Om jag skriver namnen på de jag vill bjuda i min inbjudan. Tar man som förälder då förgivet att även barnen får följa med?
Om jag skriver namnen på de jag vill bjuda i min inbjudan. Tar man som förälder då förgivet att även barnen får följa med?
Vill du att barnen ska med eller ej? Vi skrev enbart föräldrarnas namn men en del fattade ändå inte att barnen inte var bjudna(vill ha barnfritt). Men jag personligen tycker att om barnen är medbjudna skriver man antingen med deras namn eller tex "Anna och Pelle med familj"
Vi ska ha barn med på vårt bröllop och då skrev vi ut även barnens namn i inbjudan så där kunde det inte missuppfattas.
Skriver man bara föräldrarnas namn är det bara dom som är bjudna. Så uppfattar jag det som.
Vi vill helst att barnen stannar hemmaa. O jag e inte så sugen på att skriva diverse rim i inbjudan om detta. Utan tänkte att jag kanske löste "problemet" med att bara skriva föräldrarnas namn i inbjudan. Om det nu räcker... får väl visa sig =)
Jag hade fattat det, men har insett att en hel del inte gör det.
Exakt så gjorde vi också! Det verkar våra gäster ha förstått iaf.
Räkna inte med att det blir som ni önskar om ni inte skriver det i klartext. Vi hade ett barfritt bröllop och skrev i inbjudan:
"Barn är en gudagåva
men ikväll får de stanna hemma och sova."
Det blev inga ?-tecken eller feltolkningar och ingen tog illa upp... och alla kom : )