• KIKI0508

Misslyckat....

Nån som haft en mindre lyckad borgerlig vigselceremoni,typ att VF var trist,omotiverad o blyg?

Vårt väntar, och det känns inte helt rätt med VF, han var dock den enda som kunde komma till platsen vi valt.

Hoppas jag blir positivt överraskad.

• Svar på tråden Misslyckat....
  • ElinDaniel

Jag är inte gift än. Men jag råder dig att fokusera på det stora hela. Vilka sånger eller så som ni vill ha med, vilka gäster ni ska ha o va ni ska ha på er. Vigselförättaren ska göra sitt jobb, nämligen att viga er. Dagen slutar inte hos förättaren. Det är eran dag, hela dagen!

Klart d underlättar om denne är intresserad o kanske till och med trevlig. Men lägg fram önskemål o lår det inte bli några stora huvudbry. Tänk på annat. Kanske ni blir glatt överraskade!?

Mvh. Elin

• soon and very soon

Elin satte huvet på spiken!
    skit i VF det är bara en liten del!

• Maggan Haggan

Precis, fokusera på allt det andra du kan ha på vigseln. En solist som sjunger väl valda sånger, någon vän kan läsa något fint, en dikt. Det finns mycket ni kan göra för att få en fin vigsel. VF behöver ju bara ta en liten del, själva vigsel akten.

• ElinDaniel

Haha, kul att du tyckte jag satte huvet på spiken, soonverysoon. ;) Aldrig hört den komplimangen förut... Jag tror allt kommer bli bra... JAg skulle mest va orolig över vädret... :S

• PL080802

Några vänner till oss gifte sig först hos en vanlig VF för att få papprena och sedan "vigdes" de igen av en god vän (utomhus). Kanske ett alternativ för er?

Svar på tråden Misslyckat....