De och Dem och andra språkliga irritationer
Har stavningsproblem som bara den men är också författare och jag kan bli stormgalen över meningsuppbyggnader snarare än ord, haha
Men sen är det sjukt kul också!
Har stavningsproblem som bara den men är också författare och jag kan bli stormgalen över meningsuppbyggnader snarare än ord, haha
Men sen är det sjukt kul också!
Jag skriver helt galna saker ibland, hehe
Sitter man klockan 6 på morgonen så tycker man ofta att man är helt briljant!
Tills man, lite mer utvilad sätter sig och läser igenom texten :P
Här i norrland är klassikern:
Jag måste gå jag. Skicka mig en öl, Du. Jag ska nog ta och äta jag.
Hehe, men jag pratar så själv också men jag blir galen när folk SKRIVER så
Eller: "Ja prater väl så jag men blir helt gal när mänskär skriverett så."
Haha, hoppas du inte läst allt för många av mina trådar :P Skriver alldeles för fort och så läser jag inte igenom inläggen innan jag postar.. inte en bra kombination!
Hade flcikvän i Älvdalen.. herre gud jag hörde inte ETT ord av vad hennes familj sa, och jag skojar inte! INTE ETT ORD förstod jag!
Brukar kämpa med att prata med en kille på msn som skriver så... De är helt hopplöst! Han kan skriva 67 rader utan att använda så mycket som ett KOMMATECKEN!!!
Blir galen på honom och har nu slutat svara när han skriver :p
Miss Moneypenny skrev 2009-07-13 14:16:46 följande:
Hehe, ja tacka vet jag words stavningsprogram!
Jag pratar en ganska grov norrländsk dialekt. Och när jag är "in the zone" och skriver för fulla muggar så skriver jag exakt som jag pratar. SEN skriver jag ut skiten och rättar och gör om!
Prata dialektalt är däremot bara bra, det ska bevaras enligt mig.. Men jag har en känsla av att Sandrus inte håller med mig ;)
Jag säger också "ja vart dyngsur av regnet, jag"
Hua jag vet, gör likadat :S
Plötsligt sitter jag och berättar:
Han ba kom hem och jag ba, shit, asså....
*hjälp*
Sen hade jag en tonårsperiod då jag enbart umgiks med invandrare i "slummen" och så fort jag träffar nån av dem igen så byter jag tvärsnabbt från norrländska till ghetto-slang-svenska :P
Hysteriskt pinsamt, haha
Miss Moneypenny skrev 2009-07-15 14:43:01 följande:
Haha, preeecis!
Otroligt genant är det :P
Miss Moneypenny skrev 2009-07-15 14:57:59 följande:
Har för mig att det ska skrivas med liten bokstav.
Gick en kurs i företagande och det var mycket gramatik och vett och etikett när man skriver formella brev, men som sagt så var det länge sen nu så jag kan ha fel!