• drömland

De och Dem och andra språkliga irritationer

Med risk för att trampa på tår nu...
    så vill jag bara säga att detta är tråden där vi kan irritera oss på så dumma saker som när man skriver de och när man skriver dem. Jag är själv ingen allsmäktig över hur man skriver, och stavar fel lite här och där... men jag vet när man skriver de och när man skriver dem....

• Svar på tråden De och Dem och andra språkliga irritationer
  • Aleta

Japp!

Imma skrev 2009-08-20 09:18:55 följande:
    Driver du med mig?
  • Imma

Som jag trodde då med andra ord.

Aleta skrev 2009-08-20 09:28:31 följande:
    Japp!
  • drömland

Hej på er! Jag har inte varit här på ett tag... Igår såg jag en text på facebook, från en sån där quiz. Jag fattade aldrig svaret tjejen fick. Helt obegripligt!! Här är svaret:

människor med svartaögon är tuffa , deras ögon lyser av snygghet kärlek är det bästa de vet , gillar shoppa, djur är inte speciellt roligt fö...r dem utseendet är ok, de ser OK ut, men deras ansikte är snygg ,,, men annars så är du så snäll, du är en sån perrson som snabbt blir trött det fula med dig är att du vill att andra ska se att du har vackra ögon , va inte så nörd, de ser redan hur snygga dina ögon är . men lycka till

• Red Scarlet
    drömland skrev 2009-08-20 13:18:31 följande:
    Hej på er! Jag har inte varit här på ett tag... Igår såg jag en text på facebook, från en sån där quiz. Jag fattade aldrig svaret tjejen fick. Helt obegripligt!! Här är svaret: människor med svartaögon är tuffa , deras ögon lyser av snygghet kärlek är det bästa de vet , gillar shoppa, djur är inte speciellt roligt fö...r dem utseendet är ok, de ser OK ut, men deras ansikte är snygg ,,, men annars så är du så snäll, du är en sån perrson som snabbt blir trött det fula med dig är att du vill att andra ska se att du har vackra ögon , va inte så nörd, de ser redan hur snygga dina ögon är . men lycka till
    HAHA.... Helt obegripligt!
  • The only Titrania

Måste bara få peta in att man inte har tre "G'n" efter varandra ;) Antingen skriver man bloggeneratorn eller blogg-generatorn :P

*retas lite* ^_^

Aleta skrev 2009-08-01 22:58:26 följande:
    Ojojoj, där var det lätt att bli fast! Jag satt och skrattade åt inläggen från blogggeneratorn en stund.
  • Aleta

Jag erkänner mig skyldig och går och ställer mig i skamvrån en stund.
    The only Titrania skrev 2009-08-20 15:01:26 följande:

Måste bara få peta in att man inte har tre "G'n" efter varandra ;) Antingen skriver man bloggeneratorn eller blogg-generatorn :P*retas lite* ^_^
  • Alvs

Folks som säger/skriver "datan" isf "datorn"...

• The only Titrania

*Fniss* Bara du har lärt dig till nästa gång Aleta

• feministbrud

Nej, snälla gör inte det! Jag tycker att blogggeneratorn och natttåg är att föredra framför något annat!

Aleta skrev 2009-08-20 16:19:40 följande:
    Jag erkänner mig skyldig och går och ställer mig i skamvrån en stund. The only Titrania skrev 2009-08-20 15:01:26 följande:
Svar på tråden De och Dem och andra språkliga irritationer