• drömland

De och Dem och andra språkliga irritationer

Kjell Präst skrev 2009-07-16 20:50:46 följande:

...eller "Fler än jag"
    Klart att jag menar det... tur att jag aldrig sagt att jag är bäst...
  • drömland

På tal om sångtexter. Cascada tror jag det är som kör med: You cheated on me from behind.

Kom igen!

• drömland

Okej.... här kommer ett ord som många säger fel på.... Många säger insektsnyckel.... Hahaha!

• drömland

Saxat ur en blogg: Brat-Björnen från Danmark styrde sitt Jetplan norr ut o gav oss nöje att umgås med han. Hel mysigt o jag är totalt såld på att åka ring efter Doris (Jet-set Hundens båt).

eh, say what...

• drömland

Hua!! *Backar flera steg...*

Villemoa skrev 2009-07-20 23:03:09 följande:
    JAAA, det där blir jag också superirriterad över!!"Risken att han tycker om mig är stor..." Jo jo, det där låter ju superpositivt!!På tal om positivt, vet inte hur många gånger jag sett stavningen "possetivt" eller "possitivt"!
  • drömland

Hahaha!!!

Det var det roligaste jag hört på länge!!

didis skrev 2009-07-21 20:52:23 följande:
    Som tandläkare som jobbar på ORDENTOLOGISKA institutionen har jag satt dit många PROFFESORISKA kronor i mina da´r... Att folk inte har koll på att det heter odontologiska inst. klarar jag av utan problem men inte att så många kallar provisoriska kronor för "proffesoriska".
  • drömland

Jag håller med!!

Eileme skrev 2009-07-31 18:04:50 följande:
    Jag har länge "irriterat" mig på när folk säger; "Jag brukar ibland...(käka glass eller vad som helst)Antingen BRUKAR man göra något eller så gör man något IBLAND Eller? Vad tycker ni?
  • drömland
    JustMeAndMyLove skrev 2009-07-31 17:46:28 följande:
    För ett tag sen köpte jag en pulsmätare (til min träning)Öppnade upp instruktionsboken (som är på ca 5 miljoner språk) och trodde inte mina ögon:"För användning viktigt batterier" - Jahaa??"Akta, måste blöt vara när användning" - Okej???"Kan inte blixt" Bör jag vara orolig att blixten slår ner i den eller att blixten inte slår ner i den???HELA instruktionsdelen på svenska är likadan!
    Hahaha!!! Jag hade helt missat detta inlägg... det var typ det roligaste jag sett!
  • drömland

Vad säger ni om den här då:

Ballkong

*fniss*

• drömland
    ascensionday skrev 2009-08-01 23:29:07 följande:
    De och dem kan med fördel ersättas av dom i skriftspråk. Det ser slarvigt ut för oss som är vana vid annat, men eftersom så otroligt många - inklusive många journalister! - inte kan skillnaden är det väl bättre att erkänna slaget förlorat och börja skriva på ett sätt vi alla behärskar. Man vänjer sig nog.
    Inte för att vara sån men...

ALDRIG I LIVET.
  • drömland

Hej på er! Jag har inte varit här på ett tag... Igår såg jag en text på facebook, från en sån där quiz. Jag fattade aldrig svaret tjejen fick. Helt obegripligt!! Här är svaret:

människor med svartaögon är tuffa , deras ögon lyser av snygghet kärlek är det bästa de vet , gillar shoppa, djur är inte speciellt roligt fö...r dem utseendet är ok, de ser OK ut, men deras ansikte är snygg ,,, men annars så är du så snäll, du är en sån perrson som snabbt blir trött det fula med dig är att du vill att andra ska se att du har vackra ögon , va inte så nörd, de ser redan hur snygga dina ögon är . men lycka till

• drömland

Jag väcker liv i tråden med något jag såg idag. Bigär. Jag tolkade det som att personen menade begär.

Svar på tråden De och Dem och andra språkliga irritationer