• carolaj83

paris

paris
    den 28 sep åker jag och min kille på bröllopsresa till paris, även våra barn kommer följa med, då 2,5 år och 9 mån.
    i själva paris kommer vi bara vara 1 dag och 1 natt...

vill därför ha lite tips på bra/billigt boende
    även på rolig barn shopping som leksaker och barnkläder

• Svar på tråden paris
  • MW 090829

Vet inget billigt boende och shopping är rätt dyrt. Kanske ska ni satsa på en båttur på floden och se lite sevärdheter?

• carolaj83

förstår att både boende och shopping är dyrt där, men skulle iallafall vara roligt att hitta något till barnen som inte finns i sverige

• Poca

Boende i Paris finns i alla prisklasser, beroende på vilket arrondissement (område är uppkalade så) man vill bo i. Jag gillar marais, det är centralt, mysigt och väldigt parisiskt och det mesta är öppet på söndagar vilket ju inte är fallet i övriga paris (utom champs elysees då) Det finns ett billigt hotel i Marais som heter La Compostelle och ligger mysigt till. Och shopping finns ju överallt! Till barn kan man ju speciellt köpa Petit Bateau kläder:)

• 090829 brud

jag har lite svårt att se att man kan njuta av paris med barn.
    har varit där flera gånger, och det är inte mitt första alternativ på stad att semestra i med barn om man inte skall gå till disney land...

• carolaj83

som jag skrev så ska vi bara vara i paris 1 dag, sen åker vi mot disneyland

tack poca för tipsen

• Tess80

Åh så härligt det låter! Det är ju så fint i Paris, hi hi! Vi var där i fjol.

Vår son var då 5 år och vi åkte bara runt till dom typiska turist attraktionerna.

Men det som kan hjälpa dig lite är att kolla in några hotell ifrån länken här:

www.booking.com/searchresults.html

Där du kan se pris och även se recensioner på dom olika hotellen (vilket jag tycker är bra)

Lycka till!

Svar på tråden paris