• baralillajag

Hur gör man med mannens ring när man beställer vigselringen på nätet?

Det är så att vi har redan köpt våra förlovningsringar (ska förövringt äntligen få träs på våra fingrar på tisdag) Nu har jag hittat min blivande vigselring på en hemsida på nätet. Grymt mycket billigare än i affären. Men om jag köper den på nätet hur blir det då med min M2Bs ring? Hur får han ingraverat vigseldatumet? Kan man lämna in den till en vanlig affär typ guldfynd eller? (alltså hans förlovningsring)

Någon som har någon erfarenhet eller tanke kring detta?

• Svar på tråden Hur gör man med mannens ring när man beställer vigselringen på nätet?
  • HomerSimpson

Ja, inte sker det magiskt i alla fall.

Lämna in den hos en guldsmed, typ Guldfynd, så kan de fixa gravering.

• Vid havet

Japp, det är bara att lämna in hos en guldsmed så fixar de det. Jag har precis fått tillbaka min förlovningsring som blivit tillfixad så den är som nu inför bröllopet.

• baralillajag

Så bra! Då har jag löst ett problem idag iaf! :)

• mittid

Mitt förslag är att ni lämnar den i en butik som har en guldsmed på plats, alltså arbetar i butiken, så behöver den inte skickas iväg... det tyckte jag kändes tryggare, tog två dgr. Vi lämnade in båda våra förlovningsringar, fick dem putsade så de såg ut som nya och ytterligare en gravyr i mannens ring!

• baralillajag

Ja det tåls att tänka på. Nu är det ju så att vår vigsel är lite hemlig. så jag har funderat mycket kring förlovningen. Jag vill SÅÅÅ gärna ta på mig ring på tisdag. Men samtidigt då kommer ju folk att se den och därmed förstå vad som kommer att ske.. Så att hans är inlämnad kanske inte gör honom något direkt!!

Svar på tråden Hur gör man med mannens ring när man beställer vigselringen på nätet?