• Smulanw

Hjälp!!! Bröllop om en vecka!

Det precis en vecka kvar till vårt bröllop, och jag har blivit jättesjuk har fått enhejdundrade förkylning orkar ingenting och det finns massa att göra.
    Är det någon som har en dunderkur så dela gärna med er.

Evigt tacksam

• Svar på tråden Hjälp!!! Bröllop om en vecka!
  • puppis

Stackare, krya på dig!!

P.S Inga dunderkurer

• Nordiskbrud

Usch, stackars dig!!!! Vila, vila, vila är det absolut bästa och se till att dricka mycket.
    En "dunderdryck" som funkar för mig är varmt vatten med en stor sked honung och riven färsk ingefära. Lenar även halsen. (Honung och ingefära är gamla kurer mot förkylning). Mintthé är också bra, överhuvudtaget att dricka mycket (gärna varmt) är bra.
    Annars är Kan Jang det absolut bästa som vi alltid tar när vi är på väg att bli eller har hunnit bli förkylda.

• Jen09

Gurgla i saltvatten och dra saltvatten genom näsan (koka vatten, lös upp salt i, låt bli ljummet).

Ingefärate:
    Färsk ingefära (rot) som du skalar och skär i små bitar, ca 1-1,5 cm.
    En halv citron, pressa i
    Honung
    Kokande vatten
    Gott och funkar! Man kan även ha i en skvätt whisky :)

Esberitox

• Jen09

Aha, hann inte se Nordiskbruds förslag :)

• Fruitdrop

Aj då...

Min pappa gav mig den här en gång och det gick över på en dag. Smakar bäver, men kanske värt ett försök.

Ett glas varmt vatten (drickbart, inte kokhett)
    1 msk socker
    3 cl vit rom
    lite honung

Blanda och drick. Om inte annat så brukar man somna gott..=)

• roslagsbruden

Åh stackare, krya på dig! Vila och ät/drick vitaminer, vitlök, ingefära och delegera ut arbete åt andra så du kan slappna av!

• 090829 brud

jag har en kompis vars pappa tror att whiskey löser alla problem, och detta hände när hon var liten.

Hon skulle få engångs näsdroppar av sin far, men han hittade bara en förpackning. Så han gav sig ut och letade i huset, efter en stund kommer han tillbaka och säger att han hittade en till.
    Hon drar in, och det bara bränner till, pappan hade fyllt tuben med whiskey.
    Hon var iaf frisk dagen efter, även om det var väldigt obehagligt...

• Pitebrud 090801

Varm mjölk, vitlök och honung. Dunderkur.
    Annars sov mycket och ring andra att hjälpa till.
    Krya på dig.

• Smulanw

Tack alla!
    Jag ska prova några av kurarna.
    Tyvärr kan jag inte be om så mycket hjälp för bröllop är hemligt än så länge

• FelizLane

aaajdå! Det finns ingen som du kan tänka dig att involvera iallafall? :/

Svar på tråden Hjälp!!! Bröllop om en vecka!