Capri, någon som varit där?
Vi kommer åk atill Capri dagen efter bröllopet, har varit där en gång över dagen och har därför inte alls koll på ön. Har någon varit där? Vill gärna ha tips på restauranger och liknande:)
Vi kommer åk atill Capri dagen efter bröllopet, har varit där en gång över dagen och har därför inte alls koll på ön. Har någon varit där? Vill gärna ha tips på restauranger och liknande:)
Någon...?
Jag har en kompis som är där nu och de verkar jättenöjda. Skulle gärna åka dit i slutet på oktober, frågan är om det är för kallt där då...?
Den dagsutflykten vi gjorde dit för flera år sedan var i mitten på november, och då var det runt 20-25 grader! Så oktober är nog varmare.
Har ni bokat resan själva eller åker ni med något bolag? Flyger man till Neapel först och tar sig sedan till Capri därifrån? Med båt? Har försökt googlat men tycker det var lite svårt att hitta hur man man tar sig dit om man åker själv...
Vi har bokat flygbiljetter till rom, därifrån åker man tåg till neapel. Det är jätte smidigt att åka tåg i Italien tycker jag, inte som Franksrike där det alltid är strejk eller strul med biljetetr:) Från Neapel är dte bara en 30 min resa med båt och så är man framme! Man kanske kan åka flyg till Neapel? Jag har inte sett någgra direktflyg... Vet du var din vän bodde? Har bokat ett hotell men det är svårt att veta hur bra det verkligen är...