Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

2011-brudar nr.3

Hej Tjejer!! :)
    Nu kommer jag och "hälsar på" i tråden! ^^

Ni ska tro det känns som ingen tid alls kvar för vår del. NIO MÅNADER!!! 9!! Det är ju ingenting!... känns det som iallafall. :) Och det planeras, pysslas och funderas varje dag. Även m2b har blivit aktiv deltagare ;)

Om ni vill ta del av mina tips och ideér har jag en bröllopsblogg ni kan ta en titt på (myhusbandswife.blogg.se) :)

Många tycker att vi är tidigt ute och fixar och grejar redan nu, men varför inte planera och utföra när man har inspiration?! Och framför allt tid!! Till våren ska jag göra slutarbetet (alltså planera min brudbukett), göra massa praktik och andra tidskrävande saker.

Jag har ett litet tips till alla er som gifter er 2011... Håll er till drömstadiet ännu tills det bara är ett år kvar och sätt igång med den verkliga planeringen först då. Det känns så häftigt när det är mindre än ett år kvar, och man blir på ett helt annat sätt :) ...eller jag ska kanske säga det som så, att ni ska drömplanera nu, och slå fast saker och ting när det närmar sig :) Jag tror ni får så mycket mer glädje av tiden då!

Kram till er alla!
    Bettertogether

• Bettertogether
    dandelionkid skrev 2009-09-03 12:41:27 följande:
    herregud, vart börjar man?! Min karl hatar att planera saker och han tycks inte förstå att man måste vara ute i god tid. Vi har som jag tidigare skrev bestämt att gifta oss på mina svärföräldrars tomt men sen då?Det blir juh automatiskt borgligt(?) men hur tar man kontakt med dom och vad säger man då? Hej jag vill gifta mig om två år? HA HA! Jag känner mig mest korkad och min sambo som sagt tycker att sånt kan man ta helst bara någon månad innan. Någon som har förslag på vilken ände man ska börja i?
    Kanske ni kunde börja med att fundera vilket tema/färg ni vill ha på ert bröllop och utgå från det. Sedan kan ni fundera på hur dekorationerna ska se ut, var ni ska hitta bord och stolar, serveringspersonal, varifrån ni ska ta maten, vilka blommor du vill ha i brudbuketten... etc.

Man behöver kanske inte ta kontakt med någon som ska viga er ännu, utan vänta tills det är cirka 1 år kvar.

Nä, börja med att fantisera er till hur ni helst skulle ha det, då är det enklare att sedan tänka på vad som är realistiskt! Ni kan brainstorma tillsammans, och skriv då verkligen upp allt ni HELST skulle vilja ha (oavsett om ni sedan har råd med det eller inte)... det sätter igång tankeverksamheten! :)
Svar på tråden 2011-brudar nr.3