Inlägg från: Zia 20090618 |Visa alla inlägg
  • Zia 20090618

2011-brudar nr.3

HelenochDavid: Gud vad häftigt det kommer bli! Jag hade också velat ha vitt, ivory och andra vita toner på allt som rör dukning osv osv. Men det tyckte inte min blivande var någon hit;) Men just ett strandbröllop tror jag verkligen att det blir super på:)

• Zia 20090618

Hehe jag som trodde jag var extremt tidigt ute som funderade på att springa förbi och prova klänningar till helgen;)

• Zia 20090618

Hehe nej det gör det ju inte, men funderade nästan på om man vågar säga det riktiga datumet för bröllopet, två år innan:P Men ja, de vill väl hur som helst att när jag väl köper klänning, om ett år eller så, att jag kommer till dem.

• Zia 20090618

Niini: Åh vad roligt för dig:) Då vågar jag mig nog också på det till helgen;)

• Zia 20090618

Nej det kan väl inte, är nog bara mentalt att det känns konstigt att prova kläder 2 år i förväg man ska ha dom;) Fast nu är ju inte detta vilka kläder som helst precis:P

• Zia 20090618

Jag ska prova själv i helgen..hoppas det är lugnt i butiken då. Jag känner att jag gärna skulle vilja ha med mina brudtärnor men just nu passar inte så bra då ena är höggravid och har bf inom en vecka. Min mamma visade sig också vara väldigt intresserad av vårt bröllop, tidigare märkte man knappt att hon var intresserad. Så hon skulle nog också vilja komma om jag tog med mig tärnorna. Men jag vet att min kära mor har alldeles för stort inflytande på mig så jag skulle lika gärna kunna gå därifrån med en grön klänning:P

Nej jag går själv nu, skapar mig en egen uppfattning av vad jag vill ha och anser mig passa i. Sedan får jag väl allt lov att ta med mig tärnor + mamma senare, kanske efter nästa sommar eller nåt, när det börjar närma sig.. ;)

• Zia 20090618

Oh jasså? Hmm..är inte så stor stad jag bor i och står inget om att boka tid på deras hemsida så tror inte man måste det. Men är väl lika bra att dra iväg ett mail och fråga. Tack för den infon!

• Zia 20090618

Fått svar nu från butiken och det var visst bara att komma in och prova. Dessutom har de 50 % på alla brudklänningar just nu.. Butiken har knappt funnits i ett år och jag upptäckte den själv först i våras.

Nåja, får se till att gå dit när de öppnar och hoppas att det inte är så mycket folk. Är ju som sagt inte så stor stad och knappast baltider så borde vara lugnt faktiskt.. Jag tror det går bra:)

• Zia 20090618

Rabatten gäller bara i butiken och det är långt upp i norr vill jag lova;) Styr kosan mot norrbotten så hittar du rabatten;)

• Zia 20090618

Rabatten gäller bara i butiken och det är långt upp i norr vill jag lova;) Styr kosan mot norrbotten så hittar du rabatten;)

• Zia 20090618

ALLIMA: Jo det känns lite väl långt kvar.. Jag har inte tänkt köpa utan mer bara prova den modell jag har tänkt mig (är totalsåld för en kinaklänning från ebay för dryga tusenlappen) och se om man passar i en sån modell. Men jag, med tanke på att det är rea så vet man aldrig. Nog har de ett par fina klänningar där nog:) Ska också kolla cinderella så småningom, jag ligger lite lågt än så länge med bröllopsplanerna. Jag vet att jag kommer bli alldeles för inne i det och inte få ro att vänta hela 2 år;) Haha kommer vara kört för mig efter helgen med andra ord;)

• Zia 20090618

Okej, ja förmodligen kommer jag väl bara prova modeller i helgen, även om priserna nog är lockande;)

• Zia 20090618

Oj vilken grej, äntligen har man fått se en bild på en sådan, då vet man hur en sån kan se ut:) Har inte alls funderat på dekorationerna speciellt vid oss, vet inte om det blir nåt speciellt. Känner mig inte så sugen på varken brudlasse eller brudbåge.. Får se när det närmar sig och vi har tittat på ev. lokalen.

• Zia 20090618

Jag var in till stan idag för att prova klänningar. Tyvärr hade hon bara 1 klänning som var så som jag ville ha den och i min storlek. Men den enda då jag provade var jättefin.. Jag blev faktiskt riktigt förvånad över hur otroligt fin jag kände mig. Trodde att det skulle bli som när man annars provar kläder, att man känner att inget sitter riktigt bra utan det putar ut både här och där;) Men nej, som jag skrev till min fästman sen: jag var inte missnöjd med en enda del av min kropp i klänningen. Då kan man slippa den stressen;)

Hur som haver, jag tyckte att jag passade riktigt bra i en sån modell som jag tänkt mig. Men jag kommer inte köpa den klänningen, den var riktigt fin och 50 % rea till trots så kostar ju den från ebay bara dryga 1 000 lappen. Utbudet här var ju uppenbarligen inte det bästa.. Men jag tyckte jättebra om hon som ägde (?) stället, hon var jättetrevlig och hjälpsam.

Nej, det var riktigt roligt att få se sig själv i en riktig brudklänning!;) And I cant wait for the real one, The Dress;)

• Zia 20090618

Vi har för visserligen ringen klar med precis hur den ska se ut (bestämt redan i samband med när förlovnignsringen valdes) men vi väntar nog med att köpa den. Jag skulle inte klara av mentalt att bara ha den liggandes utan att få ta på den. Jag är alltför otålig;) Men annars är det ju ett jättebra sätt att sprida kostnaderna:)

• Zia 20090618

Jaa det kan jag tänka mig, även om jag själv är för otålig;)

• Zia 20090618

Det beror mycket på var man bor och vilken lokal man vill ha. Är den populär kan den vara bokad redan nu för 2 år framåt. En del här inne har väl redan bokat lokal har jag förstått, medan andra måste vänta till ett år innan man får boka..

Svar på tråden 2011-brudar nr.3