2011-brudar nr.3
Då ber vi TS uppdatera listan så alla kommer med! Vi börjar bli ett härligt stort gäng nu!
Då ber vi TS uppdatera listan så alla kommer med! Vi börjar bli ett härligt stort gäng nu!
Jag filar lite på texten i inbjudningskortet och lite annat som man redan nu kan kolla in... Har ni några bra tips om texten? Vi kommer ha vigsel i kyrka, middag o fest i lokal efteråt och vill gärna få med nåt om att vi varit ihop i 10 år samt ska gå gemensamt fackeltåg till lokalen efter vigseln. Mina förslag blir för mycket "bröllop" och "gifta oss "...låter för upprepande.
Blivandefrueriksson : jag förstår din frustration...min sambo är likadan. Vi har tänkt gifta oss i februari pga. att det brukar vara både kallt och mycket snö samt mörker så man kan ha facklor m.m. Han är dock omöjlig att bestämma ett datum med. Vi har inget datum i feb. som är speciellt för oss så hur 1000 ska vi lyckas besluta oss om vilken lördag???? Gaaaah!Ok det är tid kvar men ändå...
En tanke till alla ni 2011 brudar : Tänk om kyrkan förlorar sin vigselrätt nu i valet! Hur kommer då bröllopet i kyrkan att bli? är lite orolig för detta , jag vill inte gifta mig i rådhuset...
nyårsdagen 2011 : det är där vi ska slå till, ja i Gammelstad alltså och med gångavstånd till festlokalen. Det planerar vi just nu och jag hoppas inget hinner ändras till 2011! Vi har dock de flesta gäster inom ca. 10 mil...
yepp...samma ställen fast i februari 2011! Vi kanske kan hjälpas åt lite i planeringen då ifall det nu blir Luleå för er del oxå! ?
Förresten...vi kanske oxå måste prel. boka lokal snart? Tänkte inte att man gör det så långt i förväg! Kyrkan får bokas max 1 år innan. Vi har dock inte bestämt oss om datumet ännu, 5/2 eller 12/2 blir det...inget av datumen betyder nåt särskilt så vad tar vi? Hm....
Roligt lillalyckan! men du ivory...är det åt gula hållet? jag har förstått att vita klänningar gör oss nordbor så bleka...framförallt på hösten/vintern....finns det ljusa ivory? Inte lätt detta med brudklänningar och tyger.
Oj tjejer! Vågar jag säga...jag sitter och filar på ett festprogram hihi....
Är så kul! Har hittat en massa roliga ideér men är svårt med bilder och sånt tycker jag. Kram!
Åhå! Var hittade du dom placeringskorten? E-bay? Hjälp tack!
Zia : ja jag hade tänkt kolla den och Cinderella men vet inte när jag ska få tid..känns dock bra slå till då det är rea. annars lär det bli Kinaklänning för min del....lite svårt dock att köpa klänning så här långt innan va?
Tjejer : jag behöver hjälp med texten till inbjudan! Filar lite på det för det är så kul!!!
Jag tänker mig inledning med att vi varit tillsammans i 10 år och nu är det dags! sen tid och plats osv. för att avsluta med Välkommen att fira vår bröllopsdag tillsammans med oss! sen våra namn, osa.... men då blir det TILLSAMMANS på 2 ställen! Nån variant på det?
Najkan : Skriv in dig i vår lista! Välkommen