Inlägg från: Energy |Visa alla inlägg
  • Energy

2011-brudar nr.3

Oooops, jag hamnade helt OT med dom sista inläggen. Sorry. :-I

• Energy
    lillalyckan skrev 2009-07-18 11:01:51 följande:
      Ibland kan man faktiskt både äta kakan och ha det kvar Vem vill välja mellan hus och bröllop liksom Och Energy: Vad är egentligen OT i den här tråden?
    Vårt första bröllop eler prat om ett annat comunity? Haha.
  • Energy

EmmieK - Nej nej, du är helt normal! Välkommen!!

Alla i familjen vet och dom flesta vi känner vet. Alla är förväntansfulla och vill att vi ska göra det snart så dom får vara med om en härlig kväll. Bara för att vår bröllopsfest var de roligaste festen dom vart på i hela sitt liv. Så jag är väll skicklig på att fixa fest antar jag.

Tänk om dom visste vad som väntar nästa gång!

• Energy
    Blivandefrueriksson skrev 2009-07-18 09:57:33 följande:
    Ha ha Bg har en bra uppläggningssida för bordsplacering har jag för mig? Vi pratade om kyrka igår och det blir nog en kyrka hemifrån mig där det ligger släkt till mig begravd. Sambon känner till kyrkan för han lekte med en kille där när han var liten. Och frågade han med om hur vi ska göra om det blir hus om vi ska flytta på bröllopet då? Men det ville han inte, han ville vi skulle göra som vi planerat.
    Ja det har dom! Jag tycker om deras planeringsverktyg och brudarna som brukar hänga där. Och hur dom lagt upp blogg och bildgalleri där så det är mycket därför jag är mest aktiv där.

HURRA då blir det på världens bästa datum ni gifter er!!!!
  • Energy

Fides spes caritas skrev 2009-07-19 16:33:42 följande:

Smyger mig in här efter att ha friat till min sambo förra helgen. Vi vill försöka få ihop vårt bröllop 2011-06-11.
    GRATTIS till blivande fru titeln!!!
  • Energy

Fides spes caritas skrev 2009-07-19 19:09:05 följande:

Tack
    Jösses läste just om ditt frieri och jag blev så snyftig. Va underbart!
  • Energy
    lillalyckan skrev 2009-07-22 14:23:01 följande:
      St:Jacobs Domkyrka, den är sååå fiiiin! Men men det är väl bara att vänta Hemligt är det inte, lite kul att kunna överraska folk lite sen men ingen som kommer att bli bjuden på bröllopet läser här ändå! Alla jag känner (utom typ 2) är helt galet ointresserade av bröllop
    Jag var bara tvungen att kolla in den och woooow vilken vacker kyrka!
  • Energy

Redan så många, jag håller med Allima va roligt!

Blargh, vi kommer aldrig kunna bestämma oss för lokal.
    Har ni andra gjort nått bröllopsaktigt eller bara njutit av sommaren?

• Energy

Va gulligt med en korg för rispåsarna bluebride.

• Energy

Oj va ni håller på, så kreativa ni är! själv går jag helt in för att trimma min kropp så jag kan kika på brudklänningar.

• Energy

Nu är fotograf ordnad också, så då återstår bara festlokal. Hinner nog inte drabbas av stress innan det är 1 vecka kvar.

Fast jag känner mig otålig och vill göra det på vår 2 åriga bröllopsdag (feb 2011) och stundvis vill jag skjuta upp det och göra det i dec 2011. Men jag har redan bytt datum 3 gånger så nu får jag skärpa till mig! *suck*

• Energy

Vi ska byta datum har vi kommit på. Jag är verkligen ingen sommarbrud och all inspiration försvann. Jag älskar ju vintern och tycker att det är det vackraste som finns.

Nu har jag jätte stora problem att spika ett datum. (Någon gång mellan november-december 2011) Men det lutar åt 31:a december 2011.

• Energy
    lillalyckan skrev 2009-10-07 13:47:20 följande:
    Vad mysigt med nyårsbröllop! Låter som en jättebra idé
    Det har alltid varit min dröm med ett nyårsbröllop. Men när vi skulle bestämma datum förra gången vägrade han totalt. Och ansåg att nyår är absolut ingen dag för bröllop. Så han valde datum sist och det bevisade att jag har bättre koll. Höhö, nä skämt å sido. Men nyår är min dröm..

Jag klarar inte sommaren, värmen och solen. Jag blir rödbränd över hela kroppen och värmen gör mig ilsken. *s*

Oh det känns så spännande igen!

Hur går det för er? Såg att ni ändrat er om Sthlm och tänkte gifta er söderut istället.
  • Energy

lillalyckan - Vad är det med män och nyårsbröllop?
    Jag laddade i flera dagar för att ha bra och hållbara argument innan jag la fram det till honom och det enda han svarade var: Ja men det går jätte bra. Kände mig lite bestulen på mina fina argument. *s*

Oh, vad för sorts lokal är det? Är kyrkan stor eller liten? Fy va roligt med två tillställningar! Ni får väll sätta upp en sån där duk på väggen och så får alla gäster se bröllopet. *Yrar oönskade tips*

Så du lider av samma sommaråkomma som mig? Haha, går du också omkring vit som ett lakan hela sommaren och folk frågar varför man är så vit och om man sover bort hela dagarna? Jag brukar svara då: "Nej jag vill bara inte bli rynkig i förtid." Då dör alla dumma kommentarer. *s*

Jo vi hade bokat solosång, trubadur, säckpipor, smink+hår, fotograf och kyrka. Så nu måste vi boka om allt. Haha, dom kommer bli galna med tanke på att jag redan ändrat datum 1 gång tidigare. :D

• Energy

Haha, bridezilla det är jag det! ;-D
    Jag önskar iaf att jag kunde vara lite bridezilla. Hur tusan gör man får att bli åtminstone lite så? Jag har fått order att skaffa mig lite bridezilla tendenser den här gången av vänner, familj och bekanta. Men det går inte. :-I

Jag har faktiskt redan prel,bokat sminkösen som gör hår och smink på mig och tärnorna. Det var inga problem och fotografen som är grym är en kompis så han skulle ändå ha varit där. *s*

Alla vi känner tar alltid ledigt till nyår för festligheter så det är det mest bekväma datumet för oss, haha. Ja utom för mig som är servitris och oftast jobbar då. *s*

Wow vilket vackert ställe ni ska ha middagen på!

Nu har jag nog upprört halva svenska kyrkan med mina mail om vårt bröllop. haha. Det råkades komma med vad en skrev när dom skickar runt det till varandra:

"Hjälp. vad svarar man på det här?" Skrev en. Jag kan inte annat än att le åt deras förvåning. Jag vet ju att vårt bröllop går till historien som världens sjukaste, men ändå.

• Energy

Männen är oftast segare än oss men vänta du bara när han fått upp farten.

• Energy

Välkommen Najkan! Vinterbröllop är vackrast!

• Energy

Jösses vad lång listan blivit! :-O

• Energy

Typiskt nog får jag nog stoppa nyårsdrömmarna på hyllan för maten kostar nästan dubbla priset. Istället för 1500:- pp så blev det 2500:- pp.

Svar på tråden 2011-brudar nr.3