• Tokisen

Inbjudningskorten och festhäfte = samma stil?

Vi har ett bekymmer, för vi vill ha inbjudningskoten vikta på ett visst sätt, men det funkar inte och ha festhäftet så, blir det konstigt om vi har inbjudningskorten i en stil och fest häftena i en annan stil?
    Det kommer vara samma färg och så annars på korten.
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden Inbjudningskorten och festhäfte = samma stil?
  • emelieochlinus

Måste man ha dem vikta på samma sätt? Kan man inte stilmatcha på annat sätt ex med färger och pappersval? Se hur vi gjorde i galleriet.

• Tokisen

det såg ju inte alls dumt ut, jag har fått för mig att dem ska ha samma stil och vikta samma, men det e nog bara en fix ide från min sida

• Vid havet

Håller med emelieochlinus där!
    Kul om man har samma stil/färg/typsnitt men de kan absolut vara vikta olika.

Vet inte ens hur våra festhäften ska se ut för de fixar en väninna till mig. Gissar att hon matchat lite mot inbjudningskorten i stil... Blir bra hur det än blir

• konstigabaralillajag

Vi kommer matcha inbjudningskorten, festhäftet samt placerkorten. Kommer använda samma motiv men formaten kommer skilja.

• emelieochlinus

Våra toastmasters kommer göra innehållet i festhäftena så det är hemligt för oss men vi gör själva utsidan för att jag vill att det ska vara matchat. Men så är jag lite kontrollfreak också

Vid havet skrev 2009-07-13 10:51:19 följande:

Håller med emelieochlinus där! Kul om man har samma stil/färg/typsnitt men de kan absolut vara vikta olika.Vet inte ens hur våra festhäften ska se ut för de fixar en väninna till mig. Gissar att hon matchat lite mot inbjudningskorten i stil... Blir bra hur det än blir
  • Tokisen

dåså, då blir det så, för det kommer va samma färg och samma allt utom formen.
    Tack för era synpunkter

Svar på tråden Inbjudningskorten och festhäfte = samma stil?