• mflink

Annorlunda bröllopsresa i Juni 2010?

Hej Alla!

Jag och min sambo gifter oss på midsommar nästa år 25/6-2010. Vi vill gärna åka på bröllopsresa direkt efter alltså gärna den 26-27/6.
    Vi vill gärna åka lite längre och/eller till ett mer annorlunda resmål.
    Tycker att det är svårt att hitta något som inte kostar helt för mycket.
    Vi har väl tänkt oss att lägga max 50000-60000 kr. Men det gör inget om det är billigare...

Jag är lite sugen på att åka till Svalbard men min sambo vill gärna åka till ett varmt ställe.
    Vi har varit inne på ABC-öarna också men jag vet inte hur där är vid denna tiden på året.

Har ni några tips till mig?

Tack på förhand.

Mari och William

• Svar på tråden Annorlunda bröllopsresa i Juni 2010?
  • högstavinsten

Azorerna

Sydafrika

Zansibar

Medelhavskryssning från Barcelona - Rom - Athen

• Divina73

Inte Sydafrika i juni då är det deras inter och inte den bästa säsongen.

Kina, vet inte exakt vad det är för säsong då. Tror att det är vår.

Annorlunda resmål i vilket avseende?

• mflink

Kanske lite mer äventyrligt utan att vara allt för fysiskt krävande för ingen av oss är någon jätteatlet...

Vill se och uppleva saker när vi är iväg. Inte bara ligga på stranden eller vid poolen om du förstår hur jag menar.

Mvh

Mari

• aussiebruden

Bila runt i franska alperna. då kan man göra mycket. vingårdar, lte vandring, sol, bad och massa god mat!

• MW 090829

Ta en rundtur i Kina typ Shanghai, Xian, Peking och shoppa, se terrakotta armen, muren, himmelska fridens torg och den förbjudna staden mm.

• mflink

Men hur är Kina i slutet av Juni?
    Har hört att större delen av Asien har regnperiod då.

• Miss Biii

BALI har högsäsong, sommar, underbart väder! Allt är underbart där!

• Det stora Blå

Om jag fick göra en till bröllopsresa så skulle den gå till Ving:s lyxhotell i Kartago, men då i april/maj eller i september/oktober.

• Plutten2010

Är budgeten inkl eller exkl reskassa??
    Vi ska troligen gifta oss samma helg =) och ska också försöka åka på resan direkt efter. Vi tittar på Hawaii och det går på ca 50 000 kr för två personer men det finns självklart billigare också. Dock ska vi nog försöka ordna både boende och hotell på egen hand eftersom man kan spara en del pengar på det. Annars vet jag att resebyrån Swansons har ett, som jag tycker, brett utbud av resor till USA; Kanada och Västindien.

Svar på tråden Annorlunda bröllopsresa i Juni 2010?