• högstavinsten

vad ska jag köpa?? Hjälp mottages :-)

sak på möhippa. alla ska ha med sig en liten symbolisk personlig present till bruden.

det r ingne jag känner jättebra. hon har ett barn, gillar att sporta och är 35+.

vad kan jag köpa och med vilken motovering?

• Svar på tråden vad ska jag köpa?? Hjälp mottages :-)
  • Mrs Baom

Köp en liten flaska (en halvflaska) rött vin och två olika smaker på mörk chokladkaka:) Det går alltid hem, gott är det också! Motiveringen kan ju vara, "Något gott att varva ner med mellan all bröllopsplanering"

• Frulle

Så hade vi på min hippa.. Alla hade köpt en LITEN grej som förknippades med MIG och denne och något vi gjort tillsammans. Sen skulle jag gissa vem som köpt vad! Jättekul!

Har du INGET som du gjort med henne??

• högstavinsten

nej. ätit lite parmiddagar bara....

Vad fick du?

JAg har gjort det innan på en möhippa och då fick hon en Mama-tidning av mig.

Men det passar inte här.

Svårt. Fler tips?

• Frulle

Oj, va fick jag.. Av en fick jag en LIIITEN tetra med rödvin (typ 1 dl) som hon hade dekorerat med en bild av midsommarstång. (vi hade en galen rödvinsfylla på en midsommar en gång)
    Av en annan fick jag ett spel som heter Intim. En massa sex/relationsfrågor. Det fick jag just för att hon och jag INTE känner varandra så bra och tanken var att vi skulle lära känna varandra med spelet!
    Ja såna småsaker..

högstavinsten skrev 2009-07-13 20:20:14 följande:
    nej. ätit lite parmiddagar bara....Vad fick du? JAg har gjort det innan på en möhippa och då fick hon en Mama-tidning av mig. Men det passar inte här. Svårt. Fler tips?
  • jojoånick09

puff,
    en liten motfråga är det så att varje enskild möhippa tjej/kvinna skall ge blivande bruden en gåva?

min syster frågade mig hur alla står sig med pengar om det är några av mina vänner som står utan jobb osv.
    men då trodde jag att de delade på kostnaderna vad man gjorde under dagen/kvällen..
    men då är det alltså gåvor man får??

• högstavinsten

vi delade på alla aktiviteter och måltider men köpte också vars en enskild gåva till bruden!

jag köpte till slut en relationsbok!

• JesHed

En relationsbok? Vad menar du då? Vi ska oxå göra en sån grej med en god vän så behöver få lite idéer!

• högstavinsten

det var en med tips och råd i relationer och sex...........lite på skoj sådär!

TYP så får du relationen att fungera och håller kärlken vid liv

• hanko

Min brors tjej hade samma problem med mig, vi hade bara träffats några gånger, men eftersom det var i samband med middagar gav hon mig salladsbestick. Lite fyndigt tycker jag i alla fall.

Svar på tråden vad ska jag köpa?? Hjälp mottages :-)