• Sanna J

Vill han vara med MIG eller vill han bara ha en flickvän? :(

Hej alla därute

Är en tjej på 26 år som träffat en ett år yngre man. Vi har träffats i ca 2 månad snart. Eller rättare sagt, är tillsammans sedan 1,5 månad. Vi träffades och allt klickade direkt, och vi föll för varann väldigt snabbt. Kände jättebra, men nu är jag lite orolig för om det inte gick FÖR snabbt. Men det kändes bra. Vi ses nästan varje dag, och han ringer mig flera ggr om dagen. Vi hittar på massa olika saker och har väldigt mycket gemensamt och har väldigt kul ihop. Det är inga problem emellan oss så sett, utan det är mer min osäkerhet som spökar. Jag har gått igenom väldigt mycket och har och är än oerhört rädd för att bli sårad. Och med min ålder är ju pressen på att hitta någon lite mer, och jag har verkligen ingen lust o "leka runt". Vi pratade om vilken nivå vi var på rätt snabbt, och vi båda letade efter ett seriöst förhållande. Min självbild är väl kanske inte det bästa, och jag vet inte varför, men har så svårt o föröska slappna av och faktiskt inse att denna kille tycker om MIG och inte är med mig bara pga att ha en flickvän.

Jag analyserar det minsta och for ofta klump i magen. Jag orkar inte med mig själv eller mina tankar. Detta låter jättedumt, men vilka tecken finns det på att han bara vill ha en flickvän eller om han faktiskt ärligt föll för mig? Han har redan träffat min familj, hans initiativ, jag har inte hunnit träffa hans än, men vad jag vet, så vet hans familj om oss och även hans närmast vänner som jag träffat. Han är snäll och kärleksfull och vill umgås och hitta på saker. Och varje gång vi ses så har vi inte sex, vilket gör att jag vet att det inte handlar om sex iaf. Vi bara myser ibland. Han kommer och hämtar mig med bil varje gång vi ska göra något, och givetvis kör hem mig även. Vi har smått pratat om barn och framtid, och han sa till mig att om jag inte har tänkt skaffa barn i framtiden, så är det inte någon ide att vi ens träffas, då han önskar det längre fram. Han pratar i VI-form, och även om framtidssaker. Han frågar efter min åsikt, kan märka att han blir smått svartsjuk ibland på ett gulligt sätt.. osv.. Men jag vet fortfarande inte om detta är säkra tecken. Och jag vill inte redan nu visa honom min osäkerhet och dra upp sånt här.

Vad tycker ni? någon som kan få mig på andra tankar?

TACK

• Svar på tråden Vill han vara med MIG eller vill han bara ha en flickvän? :(
  • puppis

Fint skrivet! Det är bara tiden som kan utvisa vad det blir... Jag hade det som du och vi är gifta nu! Så upp med hakan och NJUT!! Den här första tiden kommer aldrig tillbaka!

Lycka till

• Sanna J
    puppis skrev 2009-07-14 14:14:21 följande:
    Fint skrivet! Det är bara tiden som kan utvisa vad det blir... Jag hade det som du och vi är gifta nu! Så upp med hakan och NJUT!! Den här första tiden kommer aldrig tillbaka!Lycka till
    Att du var osäker menar du, på vad han egentligen ville? OH, vad underbart för eran skull :) Njut av kärleken! jag ska försöka göra detsamma.. måste bara jobba lite på min egna osäkerhet så det inte sabbar något i onödan.

TACK för svar! Kram
  • MW 090829

Tycker han låter som en super pojkvän och att ni har ett bra förhållande. Visst vet man aldrig vad som ska hända men jobba med dig själv och njut av kärleken! Man vinner inte om man inte vågar satsa!

• puppis

Klart att jag var osäker! Jag minns att jag hade jordens ågren och aldrig trodde att det skulle hålla ;)

Ta det lugnt bara så ska nog det där gå bra!!

• anne på grönkulla

Man vet aldrig, garantierna du frågar efter finns inte. Men det låter som en bra början och fortsättningen blir vad ni gemensamt gör den till. Sen är det bara att chansa!

PS och att du skulle ha bråttom vid 26 - ja, jag förstår att det känns så (det gjorde nog jag med) - men fakta visar att det finns massor med tid kvar i livet. Om detta inte skulle funka, så har du fortfarande tid - hitta rätt istället för att bara hitta nån - det är du värd!

• Vid havet

Tycker det låter jättemysigt! Som de andra ha sagt så kan bara tiden utvisa vad det blir av det. Njut av nyförälskelsen och satsar man inte så vinner man inte heller. Om man hela tiden tvekar och har ena benet ute så finns risken att det märks och då kanske han försvinner på grund av det. Att man inte tror på det.

Det är inte så lätt jag vet. Jag var superskraj när jag träffade min blivande - han däremot var toksäker från dag 1. Jag vågade tro på det här efter ett tag, men osäkerheten och rädslan för att bli lämnad (min exman lämnade mig för en annan, helt oväntat) har funnits kvar. Ju mer seriöst det har blivit desto mer övertygad har jag blivit att "han kommer nog lämna mig sen, ingen vill ju egentligen ha MIG". GIck faktiskt och pratade om det där med en terapeut som fick mig att inse vad jag höll på med. Och nu vågar jag tro och är jättekär och överlycklig över att vi ska gifta oss inför våra familjer och vänner. HURRRAAA!!!

Njut men rusa inte in i något och lär känna honom på alla möjliga sätt. Det låter ljuvligt

• Villemoa

Och även jag var likadan och idag är vi relativt nygifta och har en liten dotter

Förstår att det känns jobbigt men som flera säger så njut och skynda långsamt! Tiden utvisar hur det blir i framtiden. Lycka till!

puppis skrev 2009-07-14 14:14:21 följande:
    Fint skrivet! Det är bara tiden som kan utvisa vad det blir... Jag hade det som du och vi är gifta nu! Så upp med hakan och NJUT!! Den här första tiden kommer aldrig tillbaka!Lycka till
  • Divina73

Jag tycker att det "Vid havet" skrev var bra. Ta kontakt med en terapeut som du känner fungerar för dig och prata om dessa saker och arbeta med dig själv för det är där det ligger, osäkerheten i dig. Det är mitt bästa tips, att arbeta med sig själv medvetet och aktivt med hjälp av terapeut är det bästa jag gjort och detta oavsett hur stora eller små sakerna är så är det fantastiskt givande och utvecklande. För mig är det en del av livet.

I övrigt låter det som att du kan passa på att bara njuta, öva dig i att "suga på karamellen" så att säga ;)

• Sanna J

Hej alla ni söta!

Tusen tack för alla svar, underbara. Hjälpte en hel del kan jag säga. Visst har jag mycket att arbeta på, men att bara höra att jag inte är ensam med denna osäkerhet lättar ju lite. Jag ska ta åt mig av era råd och försöka slappna av och ta allt som det kommer. Som ni säger, o som jag själv vet, man vet aldrig vad som väntar en. Men det man inte kan kontrollera, får man släppa antar jag. Så jag ska njuta av detta istället för oroa mig konstant.

Önskar er alla en underbar sommare fylld med kärlek :)

• shakynose

Du, allvarligt: Mindre grubbel och mera bus!

• 2000 talet

Alla borde gå i terapi någon gång i livet. Om dina känslor av osäkerhet är ett hinder för dig i möten med andra och speciellt i dina relationer så är det ett bra tillfälle att ta upp en kontakt. Finns kuratorer på vårdcentraler, privata, socialen/familjerätten osv.
    Annars är mitt råd att försöka njuta i nuet. Tänk inte så mycket framåt. Ingen vet hur morgondagen kommer se ut. Men idag vet du att du är lycklig och älskad.

• shakynose

2000 talet skrev 2009-07-15 11:51:30 följande:

Alla borde gå i terapi någon gång i livet.
    Jag kunde inte vara mer oenig!
  • Frulle

Jag tror nog de allra flesta är osäkra! Jag är fortfarande oskäer! Kan tänka : varför är han med MIG!? När ska han insé att han kan få bättre och dumpa mig!!

Och nu är vi gifta med 2 barn men jag tänker ändå så!!

Svar på tråden Vill han vara med MIG eller vill han bara ha en flickvän? :(