Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Till er som planerat att gifta er!

Jag tycker det låter som att du ser dig själv som den enda nödvändiga både föräldern och vuxna i din dotters liv.
    du inser inte are sig pappans eller hans övriga familjs betydelse, det framgår gganska tydligt av dina olika trådar.

Detta är djupt tragiskt och ett faktum som kommer att få stora konsekvenser för ditt barn. Jag tycker inte det verkar som du älskar din sambo längre, men du ska veta att oavsett om er fortsatta framtid går tillsammans vägen fram eller om ni kommer leva var för sig, så är han nu och för alltid en del av ditt liv och han är halva orsaken till att du fått sätta ett barn till världen efter alla saker du gått igenom.

Jag tycker du borde tänka på det och visa din sambo lite välvilja och barmhärtighet. För här på forunmet är du än så länge ganska skoningslös i din kritik av både honom och de som fött forstrat och vuxit upp med honom.
    Det är inget vidare snyggt faktiskt och det tar dig ingenvart.
    Fortfarande: du behöver själv få reda ut ett och annat med proffessionell hjälp, det är jag helt säker på.

• passionsblomman

Jaha? Då är de ju ÄNNU viktigare för honom och er dotter begriper du väl!!!

Har han en sådan fruktansvärd tragedi och förlust bakom sig borde du för tusan ge hoom massor av utrymme och förståelse! Han har ju uppenbart gått igenom MINST lika mkt som du vad sorg beträffar, vilket ju gäller hela hans kvarvarande familj!
    Fattar du inte hur dyrbar er flicka är för dem??? VA!! Jag blir nästan förbannad på dig här känner jag. Inte ett ord av medkänsla eller förståelse för dem ha jag hört från dig. BARA gnäll om hur dumma och förfärliga de är. Nu tycker jag nästan du ska ta och skämmas!

Herregud!

smurfen3 skrev 2009-07-14 20:51:31 följande:
    Jag håller med dig i viss mån, MEN dem han kallar sina syskon är egentligen kusiner och sina sk föräldrar är sin egentliga faster med man. Min sambos riktiga föräldrar dog i en bilolycka när min sambo var tre år. Min sambo var den ende som överlevde. SÅ växte han upp med sin faster med man och sina barn.
  • passionsblomman

Eh, ja din systerdotter är KUSIN med din dotter och din syster är svägerska till din sambo. Naturligtvis hör de till den familj HAN har på köpet eftersom han lever med dig!

smurfen3 skrev 2009-07-14 21:11:20 följande:
    Då undrar jag en annan sak. Min storasyster har en bebis. Är min storasyster släkt med min sambo nu hon med eftersom jag och min sambo har barn ihop?
  • passionsblomman

Funktionen är ju exakt densamma redan nu. Det juridiska med en vigsel gäller bara dig manne och barnen, men släkt blir de naturligtvis genom de band alla inblandade har.

smurfen3 skrev 2009-07-14 21:16:14 följande:
    Man blir väll först svägerska när man är gifta eller?
  • passionsblomman

Det är ganska enkelt trots allt om amn använder både hjärtat och hjärnan:

Om min sambo-gud förbjude-skulle dö och lämna mig ensam med min son, så anser jag det vara innget annat än min SKYLDIGHET mot både honom, min son och deras kvarvarande famij på sambons sida att se till att de får chansen att fortsätta ha en så nära relatin det går med varandra. ÄVEN om jag själv framöver skulle träffa en ny man.

Detsamma är lika självklart om vi skulle separera, men då ligger logistiken med farmor osv mer på mins son pappa, eftersom han skulle få se till att det umgänget blev av då han själv hade sonen hos sig. Då kommer det mer an på mig att inte HINDRA umgänget och att uppmuntra min son att hålla kontakten.

Jag tycker du ger otäckt tydliga signaler att du gärna skulle klippa av din dotter från halva hennes familj rakt av och att du sessutom på något skruvat vis får det till att detta inte skulle skada hene.
    Trots att denna familj egentligen inte verkar ha gjort sig skyldiga till annat än att du inte gillar dem

Jag skulle vilja få dig att fatta hur allvarligt du kan skada din dotter på det här sättet och att du dessutom löper stor risk att hon en dag kommer att vända sig emot dig när hon inser vad du har gjort.

Ta och tänk till och omvärdera medan tid är.

• passionsblomman

Helt fruktansvärt och så sorgligt så jag vill gråta! Stackars din sambo och hans familj! Och stackars hans dotter och så vidare...

Vid havet skrev 2009-07-15 10:10:28 följande:

Dottern föddes utomlands och i Sverige sen vägrade mamman ge pappan vårdnaden. Alltså var det fritt fram. Vilket inte innebär att det var rätt beslut för alla andra.Men allt går ju även om det inte är lagligt. Att sen hitta någon i tex Australien är inte så lätt (nu var det inte så men ändå. Det är jättesvårt tydligen eftersom man kan flytta mellan stater som inte har insyn).Men min poäng var att det inte är en bra lösning att bara byta kontinent. Många fler blir lidande än man kanske först tror.
  • passionsblomman

Mitt hjärta blöder för barnens skull i sånt här!

Vad skönt att höra att det finns en kontakt iallafall!

Vid havet skrev 2009-07-15 10:25:15 följande:

Ja, det är... komplicerat och hemskt. Tack och lov mår alla bra nu, kontakten är så bra den kan vara med tanke på avståndet och vi har precis haft flickan (och pojken har träffat sin mamma här) här i några veckor - men vem vet vilka men barnen fått som visar sig i framtiden
Svar på tråden Till er som planerat att gifta er!