Jag blir verkligen ledsen när jag läser vad du skriver. Ledsen för din skull, för din sambos skull och framför allt för er dotters skull.
Ser du verkligen bara din sambo som ett gäng med spermier som såg till att du fick ett barn och som du nu helst vill ha så lite med att göra som möjligt. Älskar man en person så får man ta den personens släkt på köpet - deal with it! Tror du att alla vi andra sitter och BARA ÄLSKAR alla våra ingifta, nya släktingar (eller de vi fötts med för den delen)? Jag hoppas verkligen att du låter din dotter bilda sig en egen uppfattning om den sidan av sin släkt, så du ger henne en verklig chans att tycka lika mycket om dem som din sambo gör. Klarar du av det?
Min man har gjort den allra största uppoffringen för mig. Han har lämnat sin familj, sina vänner och flyttat till ett land där den enda personen han kände var mig och han inte ens kunde prata språket. Han står också sin familj otroligt nära och att höra dig prata om att byta kontinent som en annan byter vinterjacka gör mig beklämd på så många plan. Dessutom skriver du bara om JAG, JAG, JAG. Din dotter då? Eller din sambo? På vilket sätt vinner de på att bryta från din sambos familj?
Oj, nu blir jag faktiskt riktigt upprörd. Har du alltid bara tänkt på dig själv, eller kan det vara så att du har hamnat i någon slags depression efter förlossningen? Oavsett tycker jag att du ska prata med ett proffs om den nuvarande situationen, för jag tror inte att ni reder ut den på egen hand.
Lycka till (det menar jag verkligen)!
smurfen3 skrev 2009-07-14 20:37:56 följande:
Det är så sant MEN om man flyttar till en annan kontinent så kan man ju komma bort på ett naturligt sätt, eller hur?Sedan vet jag många släkter där man inte umgås med varandra. En usin till mig fick två barn med sin fd sambo och det är bara sambon som hon behöver träffa då han har sina helger med barnen...