Efter riskastningen/konfettikastningen..
Vad e det som gäller då? Vem är det som tar reda på "skräpet" efter oss? Sk avi åka tillbaka tillkyrkan o göra rent feter oss eller gör vaktmästaren det??
Vad e det som gäller då? Vem är det som tar reda på "skräpet" efter oss? Sk avi åka tillbaka tillkyrkan o göra rent feter oss eller gör vaktmästaren det??
Fråga kyrkan vad som gäller. Det kan vara olika från kyrka till kyrka tror jag...
jaa, jag fattade det som att vaktmästaren fixade typ städning, men blev lite osäker när jag läste en sida här på nätet..
På bröllopet jag var på förra helgen så tog vaktmästaren hand om det efter vigselns slut..
Kolla med vaktmästaren på platsen INNAN, slänger ni konfetti av papper så kan du räkna med att ingen av gravrättsinnehavarna på den kyrkogården talar väl om brudparet. Det är inte heller tillåtet överallt att slänga "mat" = risgryn,puffat ris osv pga mus och råttrisk. Kolla med er lokala kyrka i god tid.
Prästen sa att det var helt okey att vi slänger ris, det var ingen fara =)
Va bara jag som tänkte på om man skulle göra konfetti efter det man läst om ris o fåglar..
Ris är inga problem men konfetti eller annat som kan anses som nedskräpning ( typ tonvis med blomblad som kan bli halkigt om det regnar m.m.) det får ni nog städa undan själva.