• JesHed

    Roligaste hippan?!? Behöver tips!!!

    Bomba mig med roliga idéer till min kompis hippa! Hon är gravid så vi andra får stå för drickat....
    Ingen förnedring eller pinsamheter skulle bara vilja ha en rolig dag tillsammans!

  • Svar på tråden Roligaste hippan?!? Behöver tips!!!
  • Fjälbacka 2009

    Jag hade en perfekt avslutning på min som är bra även för gravidan :) Vi avslutade på ett landställe alla där jag fick göra lite tester om jag kunde bli hans fru. Allt som han gillar att göra. Fiska= hitta en mask, AIK= Sjunga hejaramsor och snusa (ej att rek gravid), Skidor= Sätta på sig skidhanskar och knäppa pjäxor och sen springa med dem.. ja typ så :)
    Sen åt vi en fantastisk middag och bara va där ute och alla sov kvar för en underbar frukost på morgonen.

    Jag älskade att alla va samlade så på kvällen och på morgonen.

  • Moninan

    En liten måla kurs. Jag var på ett ställe på min hippa där vi fick måla stora tavlor, målade på allas mm. Mycket uppskattat av mig och alla som var på hippan. Kanske måla kroki?

  • tågjäntan

    Några vänner hade skrivit ett antal lappar där det stod frågor eller påståenden:
    Frågor ni skulle kunna ställa:
    Hur träffades ni?/ Vem tog den första kontakten?
    När / Hur blev ni ihop?
    Nämn hans tre bästa / sämsta sidor?
    Vad föll du för?
    KOmmer bröllopet bli så som du drömt om?
    Hur många barn vill ni ha?

    Och andra personliga frågor, som till mig:
    Kommer du nån gång laga maten? (Han lagar den mesta maten)
    Vad kommer ni bråka mest om? (Vi flyttade ihop i samband med att vi gifte osss.)
    När kommer du permanenta håret? (Jag måste ha pratat om att jag ville göra det efter bröllopet.)

    Det blev en väldigt mysig och personlig kväll. Väldigt lyckad trots att ingen av oss drack alkohol.

  • wiicky

    Kanske en kurs i burleskdans? Det borde ju även gå om man är gravid och det kan nog vara en upplevelse för hela gruppen...

  • JesHed

    Tack för svaren! Tar gärna emot fler erfarenheter av bra möhippor!!!

  • Mrs Baom

    Jag fick spela in en cd-singel (väldigt falskt men kul!!) även min m2b fick spela in en singel. Och jag vet att dessa kommer att spelas upp under bröllopsfesten:) haha, då kan alla få sig ett gott skratt. Mina vänner hade även fixat så det kom en tjej å hade dildo-party med oss, det var kul;)

  • valkyriana

    cd singel är bra. Stora skratt även om inte hon dricker.
    gravid "modellfoton"
    silversmide- göra eget smycke
    Roliga frågor om henne och hennes blivande
    Massage finns även för gravida

  • Lajsan

    Jag fick spela in en singel och det var såååå kul (fast lite pinsamt), äventyrsgolf, bubbelpool, dreja.

  • MaritKarine

    Jag hade min möhippa i lördags och mina kompisar hade ett stort antal paket med presenter som skulle påminna om pinsamma händelser -det var HUR roligt som helst, har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv, de var så duktiga! Exempelvis fick jag en riktigt fin discokula som skulle påminna om en resa till Marmaris i Turkiet. Vi var tre tjejer som inte riktigt kunde hitta uteställena. Jag gick fram till en typ kebabvagn och frågade på mycket utpräglat britisk-engelska: "do you know where we could find a decent disco around here?". Sen var jag pirat och fick skattkarta på skattkarta. Jag fick gå til Gamlebyen i Fredrikstad (Norge) och in i olika affärer för att skaffa mig sådant som jag behövde; krok, flagga mm. Det var lagom pinsamt, mest pinsamt för mina kompisar eftersom jag levde mig in i rollen. Tre sopsäckar med ballonger fanns sedan och varje ballong hade ett pojknamn. Jag fick berätta något skoj om alla killarna och smälla de sen för att röja plats för my m2b. Jag fick vara med om en photo-shoot till en kalender som skla bli en morgongåva till min man, jag fick ta på mig många olika saker för att spegla årets 12 månader -mycket roligt! Ja, ett lite axplock. Skrattar fortfarande... :)

  • AnnBo

    på min möhippa hade de bland annat fixat så vi fick ett nybörjarpass i Thaiboxning med bara möhippegänget, det var sjukt kul!! En av mina bästa vänner är i 6:e mån och hon var med i stort sett hela tiden, jag själv satt mer än henne, men det var pga att jag fått en hälsenainflammation samma vecka!

    Men det var sjukt kul..och även min gravida kompis gillade det!

Svar på tråden Roligaste hippan?!? Behöver tips!!!