• Pärlan2009

Åh, dessa underbara blommor!

Hejsan,

min blivande ska ha svart frockcoat, mörkröd mönstrad väst och orange kravatt. Som på bilden jag försöker länka till.
    www.uppkladd.se/&subCat=Frockcoat&model_ID=37&viewImg=4

Nu är frågan hur jag ska kunna matcha detta. Jag dras mycket till kombinationen lila/orange eller cerise/orange men det blir ju inte bra till hans kläder. Jag kan tänka mig att ha lite droppformad bukett och jag älskar gerbera, eller germini.

Passionsblomman - var är du? :)

• Svar på tråden Åh, dessa underbara blommor!
  • Divina73

Något rött kanske med nåt gult till...eller bara rött. Vad skall du ha för blommor?

• Divina73

sorry läste tydligen inte ordentligt en röd gerbera kanske?

• passionsblomman

Oh, du kan visst ha cerise/orange till det där! Det vore ju skitkaxigt! En droppe med tillexempel rosor/nejlikor i orange toner-det finns som har lite cerise inslag i det orange tom, och cerise freesia och så ett par cerise germini son blickfång.
    Du kan välja några blad eller gräs som slår åt det brunröda för att ge djup och knyta ihop mot makens kläder.

Riktigt snyggt vore det! *får skaparklåda*

• Pärlan2009

Du är så duktig så jag blir tårögd!!

Så smart att tänka på att bladen kan vara det som binder i hop - det finns ju så mycket vackra blad.

Freesia är underbart och åh, jag blir så lycklig!

Nu måste jag bara lyckas få fram det här till floristen...

Bollar gärna lite till med dig. Jag är 180 lång och dras ganska mycket till buketter utan häng men har fått för mig att det passar bättre med droppe för att balansera. Samtidigt så har jag alltid varit glad över min längd så jag vet inte varför jag skulle försöka se kortare ut.. Om jag har en rund bukett, inte för stram så kanske jag kan ha ngr snygga blad runt om hela?

Tack tack för all hjälp du ger mig och alla andra här!

passionsblomman skrev 2009-07-15 23:38:01 följande:
    Oh, du kan visst ha cerise/orange till det där! Det vore ju skitkaxigt! En droppe med tillexempel rosor/nejlikor i orange toner-det finns som har lite cerise inslag i det orange tom, och cerise freesia och så ett par cerise germini son blickfång.Du kan välja några blad eller gräs som slår åt det brunröda för att ge djup och knyta ihop mot makens kläder. Riktigt snyggt vore det! *får skaparklåda*
  • passionsblomman

Visst i allsindar kan du ha en rund bukett!
    Det man ska tänka på -eller som floristen ska styra upp är lite proportioner, så man anpassar efter bruden både vad gäller längd och bredd så att säga och inte minst klänningen. Om en liten trådsmal människa har en bamsemarängkjol kräver även hon en stor bukett, medan hon i en liten dräkt istället bör ha en mindre.

Sålunda kan du som lång troligtvis ha en ganska stor ohch maffig bukett-om du vill, utan att det ser klumpigt ut.
    Bladen kan mycket väl och med fördel vara sådana som funkar i en bladmanschett. Hypericumbär-den mörkaste sorten, eller björnbär kan vara ett inslag inne i buketten om man vill för att få det mörkröda även i själva buketten.

Svar på tråden Åh, dessa underbara blommor!