• novemberbrud2009

Kontrollfreaks

Man kan ju planera allt i minsta detalj men till syvene och sist måste man ju lita på många andra och lösa ev krångel som mot förmodan kan uppstå.

Hur gick det på bröllopet?
    Gick det släppa kontrollen?

• Svar på tråden Kontrollfreaks
  • Coonie

Jag gifte mig för 10 år sen och nu ska jag gifta mig för andra gången. Jag fixade ALLT själv sist och tack vare att jag var mammaledig så funkade det. Det blev skitbra förutom att min förutom att det hände saker som gjorde att jag och min far bröt kontakten. Så hur bra man än har planerat så kan det hända både små och stora saker som man inte räknat med. Idag är allt bra igen

Nu inför bröllop nr 2 känner jag verkligen för att släppa kontrollen för jag har insett att planeringen är minst lika rolig som utförandet så jag har anlitat 2 av mina vänner som har fria tyglar med att göra festprogram etc. Det är ju mycket roligare om man gör saker tillsammans och denna gången vill jag bli överraskad på mitt bröllop - vilket jag inte blev sist för jag hade ju gjort allt själv......

SÅ ju mer man vågar släppa kontrollen ju mer kan man verkligen njuta. Men planering är A och O. Vissa grejer måste bara klicka och fixas i god tid - för övrigt våga go with the flow.....

• MDoJB

Vi planerade allt väldigt noga och sedan överlämnade vi ansvaret till exempelvis toastmaster, fotograf, kör, föräldrar mfl. Detta gjorde att vi inte behövde oroa oss för något på bröllopsdagen. Vi kunde njuta av vår stora dag

Svar på tråden Kontrollfreaks