• Svar på tråden Orkidé från Thailand i Sverige?
  • passionsblomman

Jadå det går jättebra och de är inte ens så särskilt dyra (jämfört med andra orkidéer) Det är Dendrobium.
    Jag avstår att gissa priser, för de varierar både över året och stort emellan butiker. Be någon florist på din ort att ge en ungefärlig prisbild.

• Strindlund

Jag och min sambo skall gå till våran florist idag! Jag tar med mig bilden så får hon se vilken jag menar! :)

• Panzerfaust

Vi sålde en liknande på ICA för 129:- för inte så länge sedan. Passionsblomman visst är det där en sådan som har feta ovala stammar som bladen sitter på?

• Strindlund

Var den en krukväxt? Jag har flera födelsedagar i rad fått denna orkidé av min farmor och farfar, så av någon anledning ser jag det lite värdefullt att få samma blomma i min brudbukett. Det är dock snittblommor som sagt, men finns säkert i kruka också.

• Panzerfaust
    Strindlund skrev 2009-07-18 10:35:49 följande:
    Var den en krukväxt? Jag har flera födelsedagar i rad fått denna orkidé av min farmor och farfar, så av någon anledning ser jag det lite värdefullt att få samma blomma i min brudbukett. Det är dock snittblommor som sagt, men finns säkert i kruka också.
    Jepp krukväxt.
  • lönnsjö

Åh men en sån har vi här hemma...i kruka Bara till att klippa av så blir det snittblomma

• passionsblomman

Finns olika sorter, och naturligtvis finns de som krukväxter men det brukar inte bli så ekonomiskt om det ska vara till en hel bukett.

Panzerfaust skrev 2009-07-18 10:30:15 följande:
    Vi sålde en liknande på ICA för 129:- för inte så länge sedan. Passionsblomman visst är det där en sådan som har feta ovala stammar som bladen sitter på?
Svar på tråden Orkidé från Thailand i Sverige?