• Flisa80

Karlstad del 7

Fanns det inte två på norrstrand??
    Högtidskläder, eller nåt sånt där, heter en, och den har eller hade i alla fall inte alls bara Nixa.

Jag var iväh till Deje men hittade ingenting alls där som jag ville ha, så jag köpte en i Örebro, där jag iochförsig bor just nu...

Åt andra håll har jag ingen aning...

• Flisa80

Boomtown: Vi var i en blåbärsrisskog i Skåre... Efter vigseln var vi ju tvungen att köra iväg och vänta på att gästerna skulle hinna till festlokalen, så då åkte vi iväg till ett ställe som heter Solliden, där vi traskade rakt ut i skogen... Väntar dock tålmodigt på alla andra bilder än....

• Flisa80
    wiicky skrev 2009-07-18 22:53:11 följande:
    Vad heter butikerna och vad har de för adress?
    Sorry, jag tänkte fel. Nån butik i Deje vet jag inte om det finns, jag menade ju givetvis Zari i Degerfors...
  • Flisa80
    hallonblåbär skrev 2009-07-22 16:16:40 följande:
    terassen/MariebergsskogenLetar festlokal med ljus och lykta, tycker det är otroligt svårt.. Vet någon nån stor festlokal nära Ksd centrum? Är PRO-gården det enda alternativet?? Tänkte kolla upp Träfotere i Hynboholm också, men överhuvudtaget verkar det vara ont om kalasställen här i Ksd.Fick mail från Stadshotellet, men iii vilka priser. 80-90 gäster funkar bara inte på ett sånt ställe. Suck!
    Hej och välkommen!
    Vi var på Träfotere och var supernöjda. Bra scen till badnet, plats för många och vackert utvändigt....
  • Flisa80

Jag fick vänta på min klänning i 4 månader, som jag skulle ge mig ut nu för att inte få för bråttom...

• Flisa80

Åh möhippa....ja tänk när det begav sig! (Längtar drömskt tillbaka...)

• Flisa80

Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-09-03 23:07:39 följande:

Spännande! Det närmar sig med andra ord! =)Jag letar också cateringalternativ i Värmland, så jag är lika nyfiken som du. Vad har ni andra bokat? Ni som haft bröllop, vilka erfarenheter har ni av er catering? Jag bor ju för tillfället i Stockholm och det känns som om det är lite klurigt att bara slå till på någon efter någon titt på hemsidan.
    Vi hade catering från Cleassons och har fått otroligt mycket beröm för maten. En god vän sa att det nog var det godaste hon hade ätit, någonsin. Vi ville komponera ihop en egen buffé och det var inga problem. De satte ihop ett förslag efter våra önskemål och vi fick komma och provsmaka. Mmmm....

www.matetnoje.se
  • Flisa80
    Candelight skrev 2009-09-09 20:28:45 följande:
    Jag kollade där, men vad är egentligen ett bra pris på maten? Säg buffé eller tvårätters? (tårta får man ju ändå)Känns som vi vill komma under 200 per person iaf.
    Ett bra pris? Ja det beror ju helt på vad man vill betala. och vad man vill ha för mat. Vi hade förrätt, buffé och efterrätt från cleassons och betalade typ 280 kr per kuvert. Så om du tar bort förrätt och efterrätt så gick väl buffén på 160 kanske. Men då var det ingen av dem som de har i "menyn".
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2009-10-09 17:18:46 följande:
    Vi har gift oss nu
    [/citat]

Grattis!!!!!
    Pearldrop skrev 2009-10-07 12:34:34 följande:
    [citat]
    åhh, nu var det jättelängesen jag var här igen!hur är det med allihop? jag vet ju inte ens vilka som gift sig redan och inte ;)
    Vi med!!
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2009-10-11 10:30:16 följande:
    Grattis till er med! Inga bilder?
    Jag har försökt men jag tror de är för stora för att kunna läggas in... Jag kan testa igen....
  • Flisa80

Nää...bildgalleriet rymmer bara totalt 2 Mb och jag har i stort sett inga bilder som understiger 4 Mb, de största är nästan 10 Mb, de är rätt stora med andra ord. Hur gör jag dem mindre? För som det är nu så får jag ju inte ens in en endaste bild även om bildgalleriet i övrigt är tomt....

• Flisa80
    Boomtown skrev 2009-10-11 12:07:55 följande:
    Gör inte om mitt misstag bara. Jag förminskade mina bilder och gjorde ingen kopia. Då tror jag inte att det går att göra ogjort. Jag vet inte hur man gör i alla fall.Gör en kopia. Gå in på paint och tryck på bild-ändra storlek- testa 50%Annars kan man väl göra det i photoshop också, men det tycker jag är svårt.
    TACK som sagt!
  • Flisa80

Nu finns det alltså ÄNTLIGEN bilder i mitt galleri, ni som har följt med mig på vägen... Fast det är väl inte så många av er kvar längre...

• Flisa80
    Allez skrev 2009-10-12 07:12:12 följande:
    Jättefina bilder Flisa, det ser helt enormt härligt ut!
    Tack, det var en underbar dag....
Svar på tråden Karlstad del 7