Inlägg från: Candelight |Visa alla inlägg
  • Candelight

Karlstad del 7

Jag har oxå funderat på limosineservice men tänkte att vi behöver nog inte 2h (det är ju minst 4000kr) - man kan säkert förhandla lite med han som har företaget. Brukar vara så när det inte är något stort bolag...

MrsMuffin skrev 2009-08-26 18:31:40 följande:
    Nån som har några bra idéer på transport från kyrkan..??? Kollade upp en limousineservice, men det kostade lite väl mkt.. 2000 spänn/timmar, och man var tvungen att hyra limmon minst två timmar. Det vill säga 4000 kronor för en liten biltur. Hm. Kanske finns nån som hyr ut gamla amerikanare eller liknande?
  • Candelight

Jag gillar inte heller makeupstore, tycker de kör väldigt "vad som är inne just nu" och inte ser till individen. En klassisk bröllopsmake är nog att föredra, inte turkos ögonskugga för att det är inne... Men det är ju min åsikt..

starlet2 skrev 2009-08-18 19:53:26 följande:
    När det gäller smink kan jag rekommendera BM hud och spa på Norrstrand. Jag tyckte inte att det blev bra när jag var på make up store, men jag kanske hade otur.
  • Candelight

Det är bara 14 veckor kvar nu.... Lite saker som jag funderar på:

Är det någon som vet en bra (och billig) cateringfirma i Karlstad med omnejd?

Vi har hittat bröllopstårta för 30kr/bit, går det att få billigare om man inte gör själv?

annorlunda transport på vintern? Förslag mottages gärna.

Vilka sånger ska man sjunga under festen, En värmlandspôjk är ju given men sen då?

/C

• Candelight
    Flisa80 skrev 2009-09-05 09:31:52 följande:
    Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-09-03 23:07:39 följande:
    Vi hade catering från Cleassons och har fått otroligt mycket beröm för maten. En god vän sa att det nog var det godaste hon hade ätit, någonsin. Vi ville komponera ihop en egen buffé och det var inga problem. De satte ihop ett förslag efter våra önskemål och vi fick komma och provsmaka. Mmmm....www.matetnoje.se
    Jag kollade där, men vad är egentligen ett bra pris på maten? Säg buffé eller tvårätters? (tårta får man ju ändå)
    Känns som vi vill komma under 200 per person iaf.
  • Candelight

starlet2 skrev 2009-09-15 14:11:54 följande:

Vår tårta kostade 22kr biten och gjordes av elev på bageriet på tullholmsgymnasiet. De är jätteduktiga där. finns bild i mitt galleri på tårtan. Finns även bra tårta på ICA maxi för 26kr bit där du kan bestämma hur du vill att den ska se ut.Vi tog även catering från tullholmsgymnasiet och både vi och gästerna var jättenöjda med maten. Vi betalade 230kr för förrätt, buffe och dessert. Då ingick upplockning av maten.
    oj!

Tack för tipset. Ska ringa tullholmen imorgon :).
  • Candelight
    MrsMuffin skrev 2009-09-22 14:47:11 följande:
    Hur går det för er andra? Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Vi gifter oss den 12/12

Vi har skickat ut nästan alla inbjudningar, vi åker runt o lämnar personligen till många. Jag har inte träffat alla min m2b's vänner o flickvänner än...

Vi har bokat catering, tullholmen lagar maten :).
    Klänning och skor är klart
    kyrka, Hotellrum o festlokal
    musiken är klar (dj utrustning o playlist)
    ringen ligger i vapenskåpet och väntar. Jag fick bara prova den en gång...
    Har även skickat in om hindersprövning

Det som är kvar är möte med prästen, bestämma konditor.
    Tärnklänningar ska vi börja leta efter i slutet av oktober, det finns ändå inga festklänningar nu.
    Dryck ska inhandlas den 10 okt i tyskland av pappa, m2b o svågern.

-Jo en fråga här, jag pratade med en florist (manlig) och han skulle ha runt 2500 kr för min brudbukett (ca 20 blommor), 5 tärnbuketter (5blommor i varje) och två corsager till brudgum o marsalk. Är det dyrt?

/C
  • Candelight
    MrsMuffin skrev 2009-09-25 20:24:28 följande:
    Candelight: Jag tror inte det är dyrt...har för mig att det brukar kosta kring den summan. Det låter faktiskt som ett jättebra pris.
    Ok, men då bokar vi nog honom då. Jag hade tänkt att höra mig för på blomsterlandet, kalenius, drakes o plantagen oxå - bara för säkerhetsskull.
    Om någon annan vill ha denne veteran inom ämnet så har han en relativt nyöppnad butik på östra torggatan bredvid EJAs mode o KBABs bobutik. Vet dock inte namnet på butiken. Han är stockholmare o har mustasch och skinnväst, störtskön karl måste jag säga :)

/C
  • Candelight
    LisasFanclub skrev 2009-09-27 18:24:05 följande:
    Åh, vad roligt med en Karlstadtråd! :DVi har precis (idag) bestämt datum, så nu är verkligen i rullning..!
    Grattis till er och välkomna hit!

Har ni bestämt om kyrko- eller borgligt bröllop än?

/Candeligt
  • Candelight
    LisasFanclub skrev 2009-10-06 17:52:28 följande:
    Vi har bestämt ganska mycket...Båda är från Karlstad/Värmland, men vi ska gifta oss i Steninge. (mellan halmstad och falkenberg) Datum är satt: 7/8 2010Vandrarhemmet är bokat åt gästerna.Plats för vigselceremonin är bestämd.Färgtema är klart.Ringdesign har diskuterats med en lokal guldsmed.Jag har valt ut en klänning, ska bara banta lite... Tärna, toastmaster, toastmadame är klaraPlats för festen är i det närmaste bestämdBrudens föräldrar påkostar bröllopet
    Oj det var mycket som var fixat och klart! Varför vänta så länge ;)
  • Candelight

Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-10-12 09:38:33 följande:

Hr ni bokat catering än? Jag skulle tycka att det vore jätteskönt att det blir gjort, men å andra sidan tycker jag att det är för tidigt att bestämma menyn redan nu. Ni som har bokat cateringfirma, har ni redan bokat meny? På vilka grunder bokade ni cateringfirman?
    När ska ni gifta er då? Jag tycker att det är skönt att ha så mycket som möjligt färdigt i tid. två-tre månader innan iaf.
    Vi har bokat en buffé med två-tre huvudrätter o lite småplock. Vi anlitade en kockskola (Tullholmen) som gjorde superbilligt för oss. Vi blev väldigt väl bemötta.

Två elever ska även lägga upp och plocka ihop allt åt oss för en billig slant, de jobbar ju halva lördagen med att laga maten o sen frakta o lägga upp den.

/C
  • Candelight

Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-10-14 20:17:32 följande:

Vad rör sig annars i era huvuden just nu? Vi har precis bokat präst och fotograf, vilket känns väldigt skönt!
    Vilken fotograf bokade ni då? Vad tog han/hon för jobbet?
    Vår tar 4000 och då ingår 16 bilder i ett album och en bildserie.

Jag håller förresten på att fundera ut hur allt ska klaffa på själva dagen med allt folk när jag inte kan hålla i spakarna, är en kontrollmänniska och är rädd för att inget ska gå som beräknat.

Någon mer som ska gifta sig snart och har stressmardrömmar?
Svar på tråden Karlstad del 7