• solhatten

kan man göra ett vigselprogram på detta sättet?

Hade bestämt av budgetskäl att slopa vogselprogram. Men nu funderade jag på man kunde skriva ut två stycken på ett vanligt rosafärgat A4-papper (typ kopieringspapper) och skära och vika på mitten bara. Ser det för "billigt ut". Bättra att skippa helt då eller?

• Svar på tråden kan man göra ett vigselprogram på detta sättet?
  • emelieochlinus

Vi har ett enkelt A4 vikt på mitten, utskrivet på laserskrivare. Enkelt men fint tycker jag. behöver ju inte vara så krångligt. Men jag tror det är bra att ha ett vigselprogram. Underlättar för gästerna att hänga med i psalmer, och vad som händer, när man ska stå upp etc. Om du vill kan jag maila dig hur vi fick plats med allt på ett A4 fram och baksida och vek på mitten. Inboxa i så fall din e-post. Bild på framsidan finns i mitt galleri.

• Mrs4ever

Vi ska inte ha några då vi förhoppningsvis ska stå ute på klippor
    men alla bröllops som jag har varit på har just haft vanligt A4papper men lite olik färger, på något så hade dom ett lite tjockare papper som första blad, så ni kan absolut ha vanligt A4papper.

• 20090725

vi har vanligt rosa kopierings papper, skrivit ut två st på ett A4 papper å vikt på mitten!

enkelt å billigt, ser snyggt ut oxå, då de blev lite mindre i formatet, de blir ca som ett vykort, lite mindre´

vi har samma storlek på festprogammet

• solhatten

20090725:

det var precis så jag tänkte!
    Då kanske det får blir så iallafall=)

• wiicky

Det är viktigare med ett snygg festprogram tycker jag. Vigselprogrammet är bra för psalmer och ordning, men det är ju inte så kul att ta med hem. Man kan ju alltid skriva med ev. solosånger och så festhäftet också för minnets skull...
    Jag tycker absolut att du ska göra med vanligt kopieringspapper!

• LyckligTjej

Vi kommer också att skriva ut våra vigselprogram på vanligt A4,
    och vika på mitten, kanske binda ihop dem med en band eller nåt dylikt.
    Känner inte för att slänga ut så mkt mer pengar på dem, lägger hellre lite extra på festprogrammen

• Aleta

Så ser nästan alla vigselprogram ut. (Fast alla är inte rosa.)

solhatten skrev 2009-07-18 20:02:28 följande:
    Hade bestämt av budgetskäl att slopa vogselprogram. Men nu funderade jag på man kunde skriva ut två stycken på ett vanligt rosafärgat A4-papper (typ kopieringspapper) och skära och vika på mitten bara. Ser det för "billigt ut". Bättra att skippa helt då eller?
  • solhatten

Aha! jag som trodde att alla hade fint tjockare papper osv...

• mittid

Vi använde 90g papper, det är inte genomskinligt... man kan skriva på båda sidorna utan att det lyser igenom.

Svar på tråden kan man göra ett vigselprogram på detta sättet?