• emmibob

OSA?

Det börjar närma sig. Inbjudningarna ska vara ute i augusti månad och än har jag inte bestämt mig för hur jag ska skriva. Så här hade jag tänkt:

Ni är varmt välkomna till vigseln mellan
    XX & XX
    Vi gifter oss i X kyrka lördagen den 19 december klockan 15.00

Därefter bjuder vi på middag och bröllopsfest i X- föreningshus.

Klädsel: Kavaj.
    OSA: Senast den 1:a november till antingen
    X@hotmail.com (m2b) eller
    X@hotmail.com (jag)

Frågor angående kvällens fest, anmälan av tal eller spex, sker till toastmadame X på 070-XXX eller X@hotmail.com

Vad tycker ni, räcker det med att endast kunna OSA via mail eller måste vi skriva ut våra telefonnummer.
    Jag funderar om jag i inbjudan bara ska skriva vilket som är sista osadatum och i vårt bröllopsABC (typ informationsbrev, som följer med inbjudan) skriva all OSAinformation, dvs både mail och telefonnummer för att göra inbjudan "renare"

Snälla kom med åsikter kring detta!!!

• Svar på tråden OSA?
  • Åsa Erika

om det endast är yngre är det okej med osa via mail men för äldre så fungerar det inte med endast mail är min erfarenhet. Men ett tips är att låta dom osa till någon annan än er själva eftersom alltförmånga annars anser sig själva som "självklara" och inte behöver osa alls....

• emmibob

Vi har bara tre gäster som är över 60 år...

• 20090725

telefon nr också tycker jag...

• grisbjörnen

Jag tänkte på det att du skrivit jag inom parentes, då skulle det kännas som att det är du som skrivit inbjudan och det känns inte så bra. Skriv hellre bruden och brudgummen eller era namn efter mailadresserna. Det skulle se snyggare ut iaf, ni skriver ju att det är ni som gifter er och då ser det konstigt ut med jag helt plötsligt. vem är jag?

• emmibob

Grisbjörnen: oj det kanske var lite otydligt, men i inbjudan framgår det av mailadressen vem mailet går till...ville inte skriva ut adresserna här bara...

• grisbjörnen

Nä det förstod jag. Tänkte bara göra dig medveten om det. Det kommer nog bli att det är jag som skriver inbjudan så det är jätte lätt att skriva så utan att tänka.

• SecretOne

Jag har läst ett antal här som tycker att det är drygt att vänta på OSA. Så vi skrev: OSA, gärna omgående men senast 1 augusti. Det har fungerat jättebra.

• David i sthlm

En liten fråga du undrade om var om det räckte att ha ett OSA-datum i inbjudningen, och resten av informationen (e-post/tfnnr) i informationsbladet, och det tycker jag låter mycket snyggare!

::David

• emmibob

David: tror jag kommer köra på mail+ telenr i bladet och lämna rent i inbjudan

SecretOne: har många osat redan nu? kanske är en idé att skriva som ni gjorde...folk verkar ju ha svårt att få in osningarna i tid!

Svar på tråden OSA?