• Bobou

Samma princip för bådas släkter?

...och extra svårt om man dessutom själv blivit bjuden på kusinernas bröllop. Jag tror inte de hade något intresse alls egentligen av att jag och mina syskon var där, men bjöd oss ändå för att det förväntades. (Och det har inte varit några jättebröllop, så jag antar att det fanns vänner de hellre hade velat bjuda.) Hur hade ni gjort i så fall?

Moirie skrev 2009-07-20 10:05:57 följande:
    Jag håller med om att man ska bjuda släktingar som man har en aktiv kontakt med (dvs inte bara träffar på varandra på släktträffar). Tyvärr har det blivit lite sura miner från mina föräldrar som undrar varför jag inte bjuder mina kusiner (6 st med eventuella partners) eftersom BM bjuder en kusin med make. Jag tror man får fundera på konsekvenserna av att bjuda eller inte bjuda vissa. I mitt fall tror jag mina kusiner har ett högst måttligt intresse av vårt bröllop. De bjuder ju aldrig mig på någon tillställning och när en av dem fick barn fick jag höra det på omvägar. Med andra ord kommer de knappast bli dödligt sårade eller säga upp den ganska ljumma kontakten med mig pga en utebliven inbjudan. Sånt kan ju vara svårare att ta in för föräldrar, deras syskon och mor- och farföräldrar som ofta har en tätare kontakt och tror att de yngre generationerna är lika intresserade av varandra.
Svar på tråden Samma princip för bådas släkter?