• kakesson

bara min släkt kommer

Jag och min man från frankrike ska gifta oss i sverige, vi bor i england så många av våra vänner flyger över samt mina svenska kompisar och mer eller mindre hela min släkt.
    Min man har varken föräldrar eller syskon som kommer (han har en pappa som bor långt bort som inte kan komma och som han inte har någon bra kontakt med) ett par av hans kusiner och morbror från frankrike skulle kanske komma men nu verkar det inte bli av. Jag tycker det är så sorgligt att hans familj inte ställer upp och det blir extra tydligt när min familj ställer upp till 100%
    Vill inte att han ska bli ledsen på dagen. Någon annan som är i liknande situation?

• Svar på tråden bara min släkt kommer
  • quilla

Är det ekonomiska orsaker att hans mamma och syskon inte kan komma? I så fall kanske man kan hjälpa dem att dra in på kostnaderna t.ex. genom att lösa boende och kanske bidra till biljett? Eller skulle man kunna ha en bröllopfest även i Frankrike så att de kan komma?

• kakesson

Hans mamma lever inte, det finna massa kusiner och mostrar men när mamman dog fanns ingen som höll samman familjen längre. För mig är det svårt att förstå att pappan inte ens kan slå en signal på hans 30 års dag! Jag har iallafall kontaktat honom för att se om han inte vill skicka en hälsning iallfall som toastmastern kan läsa upp. Men nu verkar iallfall som en morbror kommer, hoppas det!

• PixieKatt

På vårt bröllop fanns bara sambons föräldrar från hans släkt. Resten bor utomlands, lite spritt i Europa, och jag har jättestor släkt. Det blev lite snefördelat men väl där var det ingen som reflekterade över det.
    Han får väl ha lite extraviktiga kompisar eller så på 'honnörsplatsen' ? Familj måste ju inte vara blodsfamilj

Svar på tråden bara min släkt kommer