• Anna Panna

Info med inbjudan.. allt med?

Vi håller på med våra inbjudningar nu och ska skicka ut ett litet info blad med dem. Har med följande:
    Hotell som vi har reserverat rum på
    Transport till kyrkan
    Barnfritt bröllop
    Att de ska meddela special kost

Har vi missat något? Vad hade ni med?

• Svar på tråden Info med inbjudan.. allt med?
  • Moirie

klädnivå
    tider
    (om inte det finns med i inbjudningskortet)
    hur man tar sig tillbaka till hotellet efter middagen (nummer till taxi?)

• Anna Panna

Klädkod och tider har vi i själva inbjudan
    Vi har nämnt i infon att det kommer finnas taxi nummer för tillbaka resan..

Presenter tycker jag är svårt... vi ska endast önska oss resepengar/presentkort på resa men vet inte om jag vill ha med det i inbjudan eller inte. Såg att det fanns en tråd här om det också men tror nog att det känns bäst att tala om det om de frågar oss eller värdparet... tror jag! ; o/

• Ne11ie

OSA!

Så att de har ett sista datum att anmäla sig om de har möjlighet att komma eller ej.

• hanko

toastmaster? med telenr. för att anmäla tal uppträdande mm

• harthurs

Jag tycker det ar helt okej att ha med onskemal om pengar till resa i infobladet. De flesta gaster kommer anda undra vad de ska ge er. Eller lat era foraldrar/vardpar "sprida" vad ni onskar er.

• Serafine

Vart middagen är nånstans och transport dit, om det inte är på samma ställe som kyrkan.

• Anna Panna

Det var det vi hade tänkt - att folk frågar när de anmäler sig och vårt värdpar talar om det då. Släkten frågar säkert mamma... Fast det kanske inte är så dumt att ha med det från början. Usch, jag kan inte bestämmam mig! ; o/

harthurs skrev 2009-07-21 16:59:00 följande:
    Jag tycker det ar helt okej att ha med onskemal om pengar till resa i infobladet. De flesta gaster kommer anda undra vad de ska ge er. Eller lat era foraldrar/vardpar "sprida" vad ni onskar er.
  • mittid

...när man får checka in resp. ska checka ut från hotellet kanske och en länk till hotellet = väbeskrivning... så att alla kommer rätt och i tid!

• Anna Panna

Jag har lagt in hemsidan och telenr till båda hotellen så kan alla kan kolla upp sånt som in checking osv själva.

Har nu också lagt in en rad om presenter som jag kopierade från en annan tråd här och ändrade lite i...
    "Den finaste present vi kan tänka oss är att ni vill fira vår bröllopsdag med oss. Önskar ni hitta på något utöver detta så tycker vi mycket om god mat och dryck, resor och upplevelser av alla de slag"

Blir nog bra så tror jag..

Svar på tråden Info med inbjudan.. allt med?