• gumzan

Hur har ni med mycket information i inbjudan gjort?

Hur har ni gjort ni som har mycket information till gästerna? Har ni skrivit det i inbjudan eller på separat papper?
    Vi kommer att ha långväga gäster så info om boende måste ju finnas med tex.

• Svar på tråden Hur har ni med mycket information i inbjudan gjort?
  • ElinochIan

Hej hopp!

Vi har skrivit ut vår hemsida där vi har all info samlad! Så slipper det vara så mycket på inbjudan..

Lycka till!!

Elin

• SecretOne

Vi hade tre lika stora papper som vi satt ihop m sk jungfruben med ett hjärta på toppen. På blad 1 var själva inbjudan. Tid, plats, klädsel, ej barn.
    Sida två var Information. Osa, önskelista, bar, allergier.
    Sida tre var Boende. Denna skickade vi endast m till de utifrån + våra föräldrar. Där skrev vi oxå att vi ska äta frukost på ett av hotellen som vi rekommenderat o att även de som bor på andra hotell/stugor kan äta frukost ädr mellan 9-11. De som åkt långt träffar vi sällan o vill därför få extra tid till det under söndagen.

• pinklady99

Vår inbjudan var ett vikt kvadratiskt kort lite mindre än ett vikt A4. Vi hade ett informationshäfte som bestod av 4 sidor i samma format som inbjudan som liksom var fast gjort med ett band i inbjudan. I informationshäftet fanns följande rubriker, Hur hittar jag till vigsellokalen och festlokalen?, Vad innebär klädsel kavaj?, Jag skulle gärna vilja hålla ett litet tal eller spex åt brudparet, får jag det?, Vi skulle vilja övernatta i närheten, har ni tips på detta?, Information om boende Formula 1, Information om boende Säröhus, Hur svarar man på inbjudan?, Vad önskar sig brudparet?, Jag är allergisk mot räkor, hur säger jag till om mat utan det?, Jag dricker inte vin, kan jag få något annat till maten?

• Anna Panna

Vi har ett kort med ficka nedtill där vi ska stoppa i två papper. Det längst fram (lite större än det bakom) är själva inbjudan. Pappret bakom som ska vara lite mindre med ett band på så man kan dra upp det ska ha info om hotell, transport, present önskning, allergier och taxi hem från festen

• Chrisse och Jonas

Vi hade ett jättefint fyrkantigt kort, sen la vi ett löst papper innuti med info, vägbeskrivning och en liten karta så kunde de ta det med sig om de ville när de skulle hitta.

• EM ikström

Vi skrev en klassisk inbjudan, men på sista raden: "Information om boende, aktiviteter och annat hittar Ni på ..." och adressen till vår hemsida här på BT.

• EM ikström

Kan tillägga att vi har ett litet bröllop, och de som inte känner sig bekväma med datorer kan enkelt ta kontakt med endera föräldraparet eftersom vi känner alla vi har bjudit väl.

• mittid

Vi gjorde ett separat infoblad, i lite mindre än en 1/4 del av ett A4, motsvarande inbjudnigskortets storlek, sen fäste vi det på vänstra insidan, den blanka sidan, av kortet med lite dubbelhäftande tape. Det var snyggt och enkelt!

• mittid

Vi gjorde ett separat infoblad, i lite mindre än en 1/4 del av ett A4, motsvarande inbjudnigskortets storlek, sen fäste vi det på vänstra insidan, den blanka sidan, av kortet med lite dubbelhäftande tape. Det var snyggt och enkelt!

• December 2009

Hemsida och telefonnr
    dvs äldre kan ringa, yngre kan surfa

• gumzan

Smart!!! hade inte riktigt fattat de verktyget :)(får väl skylla på att jag ammar :)) åå vad bra.
    Tusen tusen tack!

EM ikström skrev 2009-07-25 11:38:28 följande:

Vi skrev en klassisk inbjudan, men på sista raden: "Information om boende, aktiviteter och annat hittar Ni på ..." och adressen till vår hemsida här på BT.
  • karinasa1980

Vi bifogade ett papper utöver inbjudan till alla gäster med ytterligare viktig information till gästerna, på så sätt behöver vi inte svara på samma frågor om och om igen.

Lycka till!

• londontjejen

Vi hade 2 a4 sidor med extra information som vi bara vek ihop o la inuti inbjudningarna.

• Flygande taxen

Våra inbjudningskort vara v stl. C6, alltså "vanliga" vykort. I själva inbjudningskortet vara bara inbjudan, plats, datm, tid och OSA.
    Sen hade jag skrivit lite info (närmare adress, liten karta, parkeringsplatser, anmäl om allergier då ni OSA:r, barnfritt efter kl. 22.30) på ett A5:ans papper (halvt "vanligt" A4) som vi vek och satte in bakom kortet i kuvertet.

Försökte hålla allt så enkelt och kort som möjligt. Ville inte göra värsta "romanen" av infobladet.

• Igia

Vi hade ett enkom infoblad i inbjudan med all info men även hemsida. Finns bilder i mitt galleri på vår inbjudan om du vill se...

• Morfrumatte

Vi gjorde precis samma sak då vi ville hålla själva inbjudan enkel och ren.

mittid skrev 2009-07-25 11:45:05 följande:
Svar på tråden Hur har ni med mycket information i inbjudan gjort?