• Moirie

Hur bjuda släkting med behov av ressällskap?

Jag har ett dilemma!

Jag vill bjuda en äldre släkting som alltid varit mycket snäll mot mig, lite som en extra mormor. Hon är sjuklig och bor långt bort, så det är långt ifrån säkert att hon kommer tacka ja. Om hon skulle tacka ja blir det lite komplicerat... Hon behöver ressällskap för att kunna ta sig till bröllopet och hem igen. Hon behöver egentligen någon som kan köra henne och ta pauser när det behövs, 60 mil både tur och retur. De som vanligvis hjälper henne att resa är hennes barn. Det känns fel att skicka henne en inbjudan som hon inte kan tacka ja till utan att be sina barn hjälpa henne med resan, om inte barnen också är bjudna. Hon har fyra barn med partners som är trevliga men som jag egentligen inte umgås med. Känns överdrivet att bjuda 8 extra personer för att inkludera tänkbara chaufförer åt henne men jag vet ju inte vem som skulle kunna tänka sig att hjälpa henne. Hur ska jag göra med inbjudan? Ge henne en inbjudan med "plus valfria reskamrater"? Tacksam för synpunkter

• Svar på tråden Hur bjuda släkting med behov av ressällskap?
  • Moirie

Tack för tipsen. Jag ska nog prata med henne och se hur hon tänker. Jag skulle hellre vilja skicka en riktig inbjudan till det par/person som följer med henne så att de känner sig välkomna.

Svar på tråden Hur bjuda släkting med behov av ressällskap?