Tips sökes
Jag skulle vilja börja med scrapbooking och att göra egna kort. Jag behöver därför tips på vad jag ska införskaffa mig för verktyg och prylar samt var man kan köpa dessa. Så kom igen alla pysselfreaks ge mig massa förslag nu! =D
Jag skulle vilja börja med scrapbooking och att göra egna kort. Jag behöver därför tips på vad jag ska införskaffa mig för verktyg och prylar samt var man kan köpa dessa. Så kom igen alla pysselfreaks ge mig massa förslag nu! =D
Mitt tips är att gå med i ex www.scrappiz.se (scrapforum)där finns massor med tips & ideer för nybörjare och erfarna. Dessvärre har de krångel med spam just nu men det står instruktioner hur du ska göra om du vill bli medlem...
Läs på först, handla sen! Annars finns risken för att förköpa sig...
Panduro och Slöjddetaljer har också bra tips, sen finns det webbutiker i MÄNGDER att handla ifrån!!!
Bra att ha är ex Fiskars skärmaskin som är som en linjal med arm som man viker ut. scrapbooking4you.se/product_info.php/products_id/166
...papper såklart, stämplar, stämpeldynor i olika färger...som sagt, kolla forumet!
Det finns också Scrapmässor lite varstans i landet: Göteborg ska jag själv på 17-18 oktober...
Lycka till, det är en jätterolig hobby!!!!!
Det bästa är att börja med nåt man vill göra tex en scarpsida med bilder från vintersemstern och när man upptäcker att man saknar något så köper man det då. Då vet man att det iaf är nåt man behöver. Vår lokala bokhandel har en massa saker här (liten stad) och även en privatperson har en liten butik på sin gård. Så kolla runt där du bor, tycker själv att det är lättare att titta på sakerna i "verkligeheten" än på nätet ibörjan.
Tack så jätte mycket för tipsen! Speciellt tipset om att läsa först och handla sedan. Är ju nästan farligt att titta runt på massa sidor, jag skulle kunna göra av med hela min lön på denna lilla hobby tror jag. Ska ge mig av till bokhandeln och titta om jag hittar något där också.=)